۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۷۱۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی معرفی شدند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امو خیریه خراسان رضوی، نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خراسان رضوی در سبزوار با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار خراسان رضوی معرفی شدند.

 

حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اظهار داشت: از بین 31 نفر راه یافته به مرحله کشوری، 19 نفر مشهدی هستند که به مقام های اول تا سوم در رشته های حفظ کل، 10 جزء و 20 جزء و قرائت و ترتیل دست یافتند.

 

وی گفت: در بخش برادران و در رشته قرائت قرآن کریم، آقایان علی قاسم آبادی، امیر لعل اول و جلیل حسین زاده، در رشته ترتیل جواد سلیمانی، حمزه یزدانفر و مسعود موحدی راد عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

 

وی ادامه داد:همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم آقایان محمود محمدی نیا، احمد عزیزی، سید علی مومنیان اول تا سوم شدند و در رشته حفظ 20 جزء قرآن، به ترتیب مجتبی فرد فانی، سعید قره داشی و علی شیخ جامی و در رشته 10 جزء قرآن،سید حمید رضا جاوید شفیعی، سید محمد سیدی و کوروش اسپرائینی مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: در بخش خواهران نیز، در رشته قرائت قرآن کریم، ملیحه اسحاق نژاد، ریحانه طاهر رحیمی و اکرم دژبان، در رشته ترتیل، معصومه صهبایی استاد، مرضیه میرزایی پور و فرزانه کلالی حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

 

همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز زهرا میر حسینی ، سیده سمانه محروقی و حمیده جعفری و در رشته 20 جزء قرآن، فاطمه سادات انوشا ، فاطمه سادات صالح آبادی و ملیحه شوشتری به مقامهای اول تا سوم دست یافتند.

 

حجت الاسلام اخوندی افزود: در رشته 10 جزء قرآن کریم، منیره حسین زاده،فاطمه خالقی، بتول رضایی و بهجت آسیون عناوین اول تا چهارم را کسب کردند.

 

وی ادامه داد: در این مراسم به نفرات برتر به رسم یادبود، لوح تقدیر، تندیس مسابقات و هدیه نقدی اهدا شد.

 

وی خاطر نشان کرد: نفرات برتر این مسابقات، به مسابقات کشوری قرآن کریم به نمایندگی از استان خراسان رضوی به مازندران راه یافتند.

 

در سی و پنجمین مسابقات استانی قرآن کریم خراسان رضوی بیش از 432 نفر از نخبگان قرآنی در سبزوار طی سه روز با هم به رقابت پرداختند.

 

نشست عرفان های نوظهور در مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، به منظور رفع شبهات و افزایش توان پاسخگویی طلاب درمواجهه با سؤوالات جوانان، نشست تخصصی عرفان های نوظهور با موضوع شیطان گرایی  با حضور اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب روز گذشته در این مدرسه برگزار شد.

 

 حجت الاسلام حمیدی در این جلسه در خصوص شیطان گرایی و تاریخچه و اهداف و اعتقادات آنان اظهار داشت: شیطان گرایان افرادی هنجارشکن و بی پروا در روابط اجتماعی هستند که در مخالفت با قوانین الهی  تلاش می کنند.

 

 وی افزود: افرادی که دچار بی هویتی هستند و سعی می کنند از طریق باطل برای خود کسب هویت کنند.

گفتنی است نخستین جلسه از این سلسله نشست ها 25 آذر  با سخنرانی حجت الاسلام شیرنژاد پیرامون عرفان های نوظهور هندی و امریکایی برگزار شد.

 

 رونمایی از اولین  فیلم سینمایی مرکز خراسان رضوی در تهران

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، فیلم سینمایی «تابستان طولانی» تولید صداوسیمای خراسان رضوی با حضور قائم مقام و برخی از معاونان و میران ارشد رسانه ملی و  مدیران فرهنگی کشور سی ام آذرماه در سینما پردیس ملت تهران  رونمایی و اکران  شد.

 

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی  در خصوص تولید این فیلم سینمایی گفت: این فیلم با توجه به تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس تهیه وتولید شده است . 

 

فیلم سینمایی « تابستان طولانی » با محوریت حماسه سازی های دفاع مقدس و نقش خانواده رزمندگان، به مدت 90 دقیقه، روایتی نو از هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می کشد.

 

این فیلم روایت معصومانه نوجوانی را به تصویر می کشد، که  حضور پدرش در جبهه های حق علیه باطل ،مسائل تلخ و شیرین او ست.

 

این فیلم، فرزند خانواده  را به اتفاق مادر و خواهر در کنار پدر بزرگ  در تابستان 1364 نشان می دهد. داستان فیلم بیانگر برهه ای واقعی از دوران جنگ تحمیلی است که تمام مردان روستا به غیر از پیرمردان، زنان و بچه ها به جبهه رفته اند. این داستان نقش خانواده و اقدامات مادران در تربیت نسل و حفظ و حراست از انقلاب و پشتیبانی از جنگ را به تصویر می کشد.

 

بر اساس این گزارش، این اثر سینمایی دارای 9 لوکیشن اصلی و بیش از 10 لوکیشن فرعی است که در روستای کنگ در 30 کیلومتری مشهد مقدس و در روستاهای اطراف این شهر مقدس و استان خراسان رضوی تصویربرداری شده است.

 

فیلم سینمایی  تابستان طولانی به کارگردانی آقای علی خزاعی فر تولید شده است و  نزدیک به 45 نفر در آن به ایفای نقش می پردازند.

 

این فیلم،  تولید صدا وسیمای خراسان رضوی  برای شرکت در جشنواره فیلم  فجر  به دبیر خانه این جشنواره  نیز  ارسال شده است./930/د101/س

 

ارسال نظرات