۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۷۲۰
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی:

سلامت معنوی دانشجویان به ترویج سبک زندگی اسلامی کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر ضرورت تبیین مبانی سبک زندگی اسلامی برای دانشجویان گفت: خوب زندگی‌کردن نیازمند داشتن مهارت‌‎های لازم است.
  

 سبک زندگي ديني

سید حسن علم الهدائی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به جایگاه دانشگاه‌ها درخصوص ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی باید بر اساس معیارهای اسلامی در دانشگاه‌ها تبیین شود.

 

وی افزود: دانشجو باید از سلامت معنوی و اخلاقی برخوردار باشد و افزون بر این بتواند با استفاده از سبک زندگی دینی، در تمام عرصه‌ها کارآفرینی کند.

 

وی با بیان این که دانشگاه‌ها باید در زمینه سبک زندگی اسلامی اقدامات صحیح و لازم را  انجام دهند، تصریح کرد: برای جاری ساختن سبک زندگی اسلامی باید کلاس‌های مهارت زندگی و معارف اسلامی برای دانشجویان برگزار شود تا آنها بتوانند در عرصه‌های مختلف پیشتاز باشند.  

 

علم الهدائی با اشاره به نقش استادان دانشگاه در ترویج سبک زندگی اسلامی، استاد را پدر معنوی دانشجو دانست و گفت: استاد می تواند با حضور در کلاس افزون بر آموزش درس مربوطه سبک زندگی را نیز به صورت غیر مستقیم به دانشجویان آموزش دهد.

 

وی با اشاره به این که خوب زندگی کردن نیازمند داشتن مهارت های لازم است، ابراز داشت: داشتن زندگی خوب از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

این استاد دانشگاه با انتقاد از اسلامی نبودن دانشگاه ها، ادامه داد: دانشگاه ها هنوز نتوانسته اند سبک زندگی دینی را در مجموعه خود جاری سازند.

 

وی تأکید کرد: شورای فرهنگی، مدیران و استادان دانشگاه ها می‌توانند برای آماده سازی دانشجو ارزش‌های دینی و ملی را پر رنگ کنند./930/ت302/س 

 

ارسال نظرات