۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۵۰۷۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با استبداد و استکبار دو هدف انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با توجه به این‌که استبدادستیزی و استکبار ستیزی دو هدف انقلاب ما بود، گفت: استبدادستیزی کشور ما در سال 57 به وقوع پیوست و استکبار ستیزی نیز در سال 58 بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع شد.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر حبیبیان، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در کارگاه بیداری اسلامی و طلاب که در حسینیه قدس مجتمع امین قم برگزار شد، گفت: بیداری اسلامی بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: تاکنون در جهان چهار انقلاب بزرگ فرانسه، چین، روسیه و ایران رخ داده است و هر یک از این انقلاب‌ها اهداف داخلی و خارجی خاصی را دنبال می‌کردند که می‌توان گفت هدف داخلی تمام این انقلاب‌ها استبدادستیزی و دخالت مردم در سرنوشت داخلی کشورشان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اما هر یک از این‌ انقلاب ها در عرصه بین‌المللی تأثیر خاصی را داشتند، برای نمونه انقلاب فرانسه سبب تأثیر بر منشور بین‌الملل شد به گونه‌ای که این منشور بر اساس قانون اساسی این کشور تدوین شد و انقلاب روسیه سبب تأثیرگذاری بر اروپای شرقی شد.

حبیبیان با بیان این‌که انقلاب چین سبب تأثیرگذاری بر شرق آسیا شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به متصل بودن به اسلام ناب محمدی که برگرفته از فطرت انسان‌ها و جهان‌گیر است افزون‌بر اثرگذاری به کشورهای اسلامی کشور‌های موحد و اهل‌کتاب را نیز تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که کشور‌های غربی بغض و کینه جمهوری اسلامی ایران را در دل دارند به سبب این است که انقلاب اسلامی سبب احیای تمدن نوین اسلام در جهان شد و با شعار استراتیژی امروز آزاد سازی ایران و فردا آزاد سازی دیگر ملت‌ها به ویژه غزه وارد میدان شد.

استاد حوزه و دانشگاه استبدادستیزی و استکبار ستیزی را دو هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: استبدادستیزی کشور ما در سال 57 به وقوع پیوست و استکبار ستیزی نیز در سال 58 بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال 42 فرمودند «تمام گرفتاری‌های ما از شاه، آمریکا و اسراییل است».

حبیبیان بیان داشت: سید جمال‌الدین اسد‌آبادی از افرادی بود که منشأ حرکت اسلامی بود و معتقد بود که یک انقلاب اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی همچون بازگشت به اسلام ناب محمدی، احیای ارزش‌های اصیل اسلامی و تثبیت آن‌ها در میان جوامع اسلامی، برقراری حکومت اسلامی، مبارزه با خودکامگی، الگو بودن برای دیگر حکومت‌های اسلامی، ایجاد وحدت میان مسلمانان و مبارزه با استکبار باشد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما نیز امروزه دارای ویژگی‌های استکبار ستیزی است و معتقد است وقتی استکبار به زمین بخورد حکومت اسلامی جهان به دست صالحترین بنده خدا می‌افتد.

استاد حوزه و دانشگاه پیدایش انقلاب اسلامی، تأسیس جوامع، نظام و دولت اسلامی را چهار مرحله پیدایش حکومت جهانی اسلام خواند و گفت: انقلاب اسلامی ما در مرحله پیاده سازی حکومت علوی و نبوی است.

وی اضافه کرد: نام گذاری سال‌ها و بیان سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری نیز برای پیاده سازی حکومت علوی و نبوی در کشور است.

حبیبیان گفت: انقلاب اسلامی ایران بنیان پیدایش بیداری اسلامی است و اعتقاد به امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و ولایت فقیه که همانند زرهی است برای حفظ اسلام سبب پیروزی انقلاب ما و رویارویی با استکبار جهانی است.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از محققان غربی گفته است «من می‌بینم در سال 2025 اسلام که خاستگاه اصلی آن ایران است غرب را فراگیرد»./993/پ202/پ 

ارسال نظرات