۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۷۹۵
در خوزستان؛

سومین جلسه مشترک انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین جلسه مشترک انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در خوزستان با موضوع بررسی گسترش مقوله کتاب و کتابخوانی در استانداری استان برگزار شد.
سومین جلسه مشترک انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سومین جلسه مشترک انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در خوزستان با حضور سید جعفر حجازی، استاندار استان، حجت الاسلام سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اعضا این انجمن ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان در این جلسه با بیان این که مشارکت مردم در گسترش مطالعه مفید در استان نقش ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: اگر هر نفر با اهدا کتاب به کتابخانه عمومی محل خویش اقدام کند به یقین نیاز این نهاد های فرهنگی از این طرق تأمین می شود.

وی احداث کتابخانه در دستگاه های اجرایی استان را ضروری دانست و با اشاره به این که اگر اداره یا نهادی فضایی برای برپایی کتابخانه دارد می تواند آن را به امکانات مطالعه تجهیز و در اختیار کارکنان و مراجعه کنندگان قرار دهند بیان داشت: وقتی کارمند یا مراجعه کنندگان به ادارات فضایی را مشاهده می کنند که مطالعه کتاب در آن مهیا است به یقین به آن روی می آورند و این اولین حرکتی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به احداث 4 باب کتابخانه عمومی در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: احداث و بهره بردای از کتابخانه های بهبهان، شوش و دو باب در کلانشهر اهواز ار مهم ترین فعالیت های اداره کل ارشاد استان در حوزه گسترش کتابخوانی به شمار می روند.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که خوزستان دومین استان در برگزاری برنامه مختلف در هفته کتاب در کشور معرفی شد خاطرنشان ساخت: خوشبختانه رسانه ها، نهاد های فرهنگی، دستگاه ها و موسسات دینی و مذهبی در هفته کتاب برنامه های مختلفی پیرامون معرفی کتاب در همه حوزه ها برگزار کردند.

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، همچنین در این جلسه با اشاره به احداث خانه عالم در نقاط مختلف استان اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح در شهر ها به ویژه در روستاهای استان سطح کتابخوانی تاکنون در این مناطق رشد خوبی داشته است.

وی به آمار اهدا کتاب از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 188هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف مطالعاتی بین مجموعه های فرهنگی به ویژه حوزه علمیه توزیع شده است.

افتتاح مرکز عرضه کتاب همزمان با 22 بهمن ماه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین در ادامه از افتتاح مرکز عرضه کتاب خبرداد و تصریح کرد: این مرکز همزمان با روز 22 بهمن ماه به بهره برداری می رسد که علاقه مندان به مطالعه می توانند با مراجعه به این مجتمع نیاز کتاب خود را تأمین کنند.

همچنین در ادامه این جلسه اعضا و کارگروه های انجمن با طرح راهکار و پیشنهادات خود پیرامون گسترش مطالعه مفید در استان به بررسی مباحث مختلف پرداختند./9458/پ202/ب

ارسال نظرات