۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۸۰۴

مسؤولان مؤسسه امام خمینی از کتابخانه حرم حضرت معصومه بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون و مدیران معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بازدید کردند.
ديدار مسؤولان موسسه امام از حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به همراه جمعی از مدیران و کارکنان این معاونت، با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از موزه و کتابخانه آستان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، هیأت بازدید کننده از بخش‌های مختلف کتابخانه آستان مقدس قم از جمله بخش مخزن و مرکز استناد و سپس از موزه آستان مقدس بازدید کردند.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به بازدیدی که در گذشته از موزه حرم حضرت معصومه(س) داشتم، مکانی که امروز مشاهده کردم، تفاوت‌های اساسی داشت؛ به گونه‌ای که از نظر مکان، فضایی مانند سایر موزه‌های مهم کشور به خود گرفته است.

وی ادامه داد: این که برخی نفایس و آثار حرم حضرت معصومه(س) در گذر تاریخ در معرض عموم مردم قرار گیرد،‌ می‌تواند نقش زیادی را در تبیین جایگاه این حضرت در گذر تاریخ مردم ایران و به ویژه قم داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم با مشاهده این آثار به نمایش گذاشته شده، ‌می‌توانند علاقه شدید تشیع به اهل‌بیت(ع) را در گذشته مشاهده کنند.

وی همچنین درباره کتابخانه آستان مقدس قم گفت: این کتابخانه نیز در جوار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم، می‌تواند نقش فراوانی را در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در میان اقشار مختلف جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا در پایان گفت: امروز کتابخانه آستان مقدس قم با نظمی خاص و سیستمی مجهز، به یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های استان تبدیل شده است./997/د102/پ

ارسال نظرات