۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۸۲۲

مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کارگاه تخصصی غدیرپژوهی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کارگاه تخصصی غدیرپژوهی باحضور غدیرپژوهان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
مراسم افتتاحيه هشتمين دوره کارگاه تخصصي غديرپژوهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کارگاه تخصصی غدیرپژوهی عصر امروز سوم دی‌ماه باحضور غدیرپژوهان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن آغاز و سپس نماهنگ و تواشیح اجرا شد.

در این مراسم دکتر علی غلامی، عضوهیئت علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) کینه‌داشتن مردم زمان پیامبر(ص) از امیرالمؤمنین‌(ع) را از عوامل غصب ولایت ایشان عنوان کرد و ابراز داشت: نفاق از دو بال اکثریت و اقلیت یا همان خواص و عوام تشکیل می‌شود و بعد از جریان غدیر اقلیت منافق سبب اغفال اکثریت جاهل جامعه شدند.

وی وقایع تاریخی را به دو دسته حادثه و جریان تقسیم کرد و گفت: جریانات تاریخی وقایعی هستند که مقدماتی برای تحقق آنها طی شده است که اگر تاریخ را درست بفهمیم، وقتی آن مقدمات تکرار شود متوجه وقوع دوباره آن جریان می‌شویم و می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

عضوهیئت علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اگر فشارها زیاد شود آن چیزی که اتفاق می‌افتد، نه صلح امام‌حسن(ع) بلکه عاشورای حسینی خواهد بود عنوان داشت: این جمله رهبر انقلاب به این معناست که اگر دشمنان انقلاب فکر می‌کنند انقلاب اسلامی دچار وقایع انقلاب نبوی که یک نوه ایشان را مجبور به صلح و نوه دیگرشان را به شهادت رساندند می‌شود، در اشتباه هستند.

در ادامه مراسم گروه تواشیح به اجرای سرودهایی درباره حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و بیداری اسلامی پرداختند و سپس از مدیران مراکز آموزشی کارگاه‌های تخصصی غدیرپژوهی تقدیر شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات