۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۰۸۳۱
روزنامه گاردین انگلیس بررسی کرد؛

تبعیض اوباما در برخورد با کشتار کودکان آمریکا و پاکستان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین انگلیس نوشت: بسیاری از مردم می خواهند بدانند چرا مرگ کودکان یمنی و پاکستانی برای دولت آمریکا مهم نیست اما برای یک حادثه تیراندازی این همه تبلیغات می شود.
کشتار کودکان افغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جورج منبیوت، خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای انتقادی و با اشاره به بازتاب فراوان حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی آمریکا نوشت: در چندین روز گذشته بسیاری از مردم می خواهند بدانند چرا دولت آمریکا نسبت به مرگ کودکان آمریکایی در یک مدرسه ابتدایی و کودکان بی گناه پاکستانی و یمنی و سایر نقاط دنیا که توسط نیروهای ارتش آمریکا کشته می شوند واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد. 

وی در ادامه مقاله خود می نویسد: بسیاری از رسانه های دنیا، که به حق نسبت به کشتار کودکان آمریکایی در شهر نیوتون اظهار تاسف کردند، یا کشتارهای صورت گرفته به دستور اوباما را تکذیب می کنند و یا همان اظهارات دولت آمریکا را می پذیرند که این کشته شدگان شبه نظامی بوده اند.


جورج منبیوت می افزاید: انگار که کودکان شمال غرب پاکستان با کودکان ما فرق می کنند. انگار آنها اسم ندارند، عکس ندارند و کسی برای آنها شمع یادبود روشن نمی کند و گل و عروسک بر سر مزار آنها نمی آورد. آنها متعلق به بقیه هستند، متعلق به یک دنیای غیرانسانی.


کارشناس روزنامه گاردین انگلیس در ادامه خاطر نشان کرد: اوباما چند روز پیش گفت که آیا ما آماده هستیم که بگوییم چنین خشونت هایی که هر سال ژدامنگیر کودکانمان می شود در حقیقت بهایی است که برای آزادی پرداخت می کنیم.

 

جورج منبیوت سپس پاسخ می دهد: این سوال خوبی است. اوباما باید همین سوال را در مورد خشونتی که به کودکان پاکستانی تحمیل می کند از خود بپرسد./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات