۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۵۰۸۳۸
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

طرح وحدت ملی انحرافی و طراح آن بنیانگذار تفرقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس قرارگاه راهبردی عمار طرح وحدت ملی در جمهوری اسلامی ایران را طرحی با اهداف سیاسی دانست و‌ طراحان و حامیان این طرح را فاقد شناخت کافی از مردم و آرای آنها خواند و حرکت آنها را خارج از مسیر انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام مهدي طائب

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس قرارگاه راهبردی عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیروی از الگوی وحدت را شرط اول ارائه‌ دهندگان طرح وحدت ملی دانست و با اشاره به جریان فتنه سال 88 گفت: متأسفانه دیده شد که در فتنه 88 تمام آسیب‌ها با نامه طراح وحدت ملی و با جمله «دود فتنه را بر آسمان ایران می‌بینم» رخ داد. 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که وقتی طراح وحدت ملی بنیانگذار تفرقه باشد از همان ابتدا مسأله وحدت مشکوک به نظر می‌رسد، اظهار داشت: افزون بر این باید گفت ملت جمهوری اسلامی ایران وحدت را در پای صندو‌ق‌های رأی نشان می‌دهند و بر همگان لازم است به آن تمکین کنند. 

وی افزود: کسانی که طرح وحدت ملی را ارئه داده‌اند همان اشخاصی هستند که به صندوق‌های رای تمکین نکرده و هم اکنون نیز حاضر به تمکین نیستند و بر همین اساس می‌توان گفت این مسأله شعاری انحرافی است که مردم به خوبی نسبت به آن واقف هستند. 

رییس قرارگاه راهبردی عمار طرح وحدت ملی را از اساس غلط خواند و با اشاره به وحدت همیشگی مردم و نبود اعتراض نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: طرح وحدت ملی در کشورهایی اجرا می‌شود که احزاب آنها در حال نزاع دائمی و جنگ هستند.

وی اضافه کرد: ملت ایران حزبی اداره نمی‌شود و اسلامی است و مردم می‌توانند تحلیلگر احزاب دنیا باشند و اشخاصی که این‌گونه شعارها را سر می‌دهند ملت ایران را نشناخته و از رأی مردم خبر ندارند و خارج از مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان با اشاره به مشروط بودن حضور برخی از احزاب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، با مردد خواندن مقبولیت‌ آنها از جانب مردم ایران ابراز داشت: این افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز قصد بیان شرط داشتند اما در نهایت بدون هیچ شرطی شرکت کردند، بنابراین می‌توان گفت آنها اندیشه‌ای جز این شروط نداشته و تمام موجودیت آنها به همین شرط‌گذاری است./908/ت302/ج

ارسال نظرات