۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۵۰۹۴۹

گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت نقده برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت نقده با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، ائمه جمعه، طلاب و روحانیان برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، وحید جلال‌زاده، استاندار آذربایجان‌غربی امروز در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت نقده با تأکید بر این‌که وحدت حقیقی امت اسلامی در جامعه اسلامی ایران تجلی یافته است، اظهار داشت: نقش علما و فضلای حوزوی در ارتقای این ویژگی نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که رسالت امروز حوزه های علمیه، پاسخگویی به نیازهای معنوی جوامع بشری است، خاطرنشان کرد: نباید تحصیل طلاب علوم دینی تنها در محدوده فقه و اصول خلاصه شود، امروز روحانیت برای پاسخگویی به شبهات روزافزون دشمنان بایستی خود را مجهز به علوم روز کند.

 

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که شناسایی و پاسخگویی به نیازهای عقیدتی و معنوی مردم یکی از مهمترین وظایف خطیر روحانیت شیعه و اهل سنت است، گفت: تنوع قومیتی و مذاهب در استان نه تنها تهدیدی به شمار نمی رود، بلکه فرصتی برای تجلی وحدت و همگرایی برادران شیعه و سنی است.

 

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و پایگاه عظیم مردمی روحانیان و علمای دینی در جامعه اسلامی گفت: نقش این قشر تاثیرگذار در تمامی دستاوردهای عظیم نظام به ویژه در ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم مشاهده می شود.

 

وی خواستار تعامل حوزه های علمیه و دولت در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم شد و افزود: روحانیان این منطقه همواره و با تمام توان در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام و ارتقای وحدت و انسجام اسلامی در جامعه تلاش می کنند.

 

بنابر این گزارش، استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر به شهرستان نقده از دو روحانی برجسته اهل تسنن و تشیع این شهرستان عیادت کرد. وحید جلال زاده با حضور در منزل حجت الاسلام حسن رضوی از اساتید حوزه علمیه نقده که به دلیل کهولت سن در منزل بستری است، عیادت کرد.

 

جلال زاده همچنین با حضور در منزل ماموستا ملاعلی یونسی امام جمعه اسبق اهل تسنن شهرستان نقده نیز که به دلیل کهولت سن در منزل شخصی خود تحت مراقبت است عیادت کرد. وی در این دیدار در جریان وضع سلامتی وی قرار گرفته و سلامتی وی را از خداوند متعال مسألت کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات