۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۵۰۹۵۷
امام جمعه نقده:

وحدت روحانیت شیعه و سنی در شهرستان نقده برکت‌آفرین بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری‌زاد گفت: رسالت امروز حوزه های علمیه و روحانیت شیعه و سنی مدیریت تحولات عظیم و عمیق در جریان بیداری اسلامی است.
اهميت وحدت مسلمانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، حجت الاسلام حیدری‌زاد، امام جمعه نقده، امروز در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت این شهرستان با بیان این‌که وحدت و همدلی موجود میان علمای شیعه و اهل سنت نقده یکی از برکات ارزشمند و سرمایه‌ گرانمایه منطقه است، اظهار داشت: این همدلی در ارتقای معرفت دینی و تحقق آرمان های نظام اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که وحدت و تعامل میان علمای شیعه و سنی نقده از دیرباز مایه خیر و برکت برای شهر بوده و است، تصریح کرد: برادری علما جز با احساس تکلیف و رسالت شرعی نسبت به خاتم پیامبران و سیره اولیای دین محقق نمی شد، در حقیقت علمای دین در راستای انجام رسالت طلبگی خود گام برمی دارند.

 

امام جمعه نقده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که رسالت امروز حوزه های علمیه و روحانیت شیعه و سنی مدیریت تحولات عظیم و عمیق در جریان بیداری اسلامی است، تصریح کرد: جهان اسلام امروز نیازمند جهاد علمی و روشنگری علمای اسلام جهت هدایت جریان آزادی‌بخش اسلامی است.

 

حجت الاسلام حیدری‌زاد با تشریح نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف عالی بیداری اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب به عنوان قطب‌نمای حرکت اسلامی نه فقط در ایران اسلامی، بلکه در گستره جهان اسلام با ارائه الگوهای اصیل دینی همواره گره‌گشای معضلات و مشکلات جامعه اسلامی بوده اند.

 

وی با اشاره به این‌که توصیه مهم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی نباید مغفول واقع شود، گفت: علمای شیعه و سنی هر دو به یک اندازه در تحقق توصیه‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب نقش دارند، اگر امروز تأکید بر بازگشت به ارزش‌های اصیل دینی و توجه به سبک زندگی اسلامی است، باید دانست که صلاح جامعه نیز همین است.

 

امام جمعه نقده در پایان با اشاره به فرا رسیدن 9 دی، روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: نقش ولایت فقیه و ولایت‌مداری مردم در خلق حماسه نهم دی هیچگاه فراموش نخواهد شد، این حماسه نه تنها فتنه دشمنان نظام بلکه ضربه مهلکی بر پیکره نظام کفر محسوب می شود.

 

همچنین ماموستا سرخابی، امام جمعه اهل سنت منطقه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش و حضور استاندار آذربایجان‌غربی در جمع علمای منطقه اظهار داشت: در طول تاریخ دشمنان همواره به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت شیعه و سنی بوده‌اند و با طرح مسائل اختلافی درصدد جدایی و نزاع در جوامع اسلامی هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات