۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۰۲
با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور؛

چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در آبادان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور در آبادان برگزار می شود.
آيت الله جمي

حجت الاسلام عبدالله باوی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری چهارمین مراسم سالگرد آیت الله جمی اولین امام جمعه آبادان با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و مسؤولان استانی خبر داد.

وی با اشاره به زمان و مکان این مراسم خاطر نشان کرد: مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در حسینیه ثارالله شهرستان آبادان ساعت 9 صبح روز پنج شنبه، هفتم دی ماه سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام باوی پخش کلیپی از زندگی و فعالیت آن مرحوم، سخنرانی پیرامون معرفی شخصیت این مبارز انقلابی، مداحی و مرثیه سرایی را از برنامه های این مراسم عنوان کرد.

لازم به ذکر است، چهارمین مراسم سالگرد آیت الله جمی با همکاری دفتر امام جمعه آبادان، فرماندار شهرستان و بیت آیت الله جمی در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.

گفتنی است، آیت الله غلامحسین جمی، نماینده امام خمینی(ره) در شهر آبادان و نخستین امام جمعه این شهر بوده که در روز هفتم دی ماه 1387، به علت عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله جمی در سال 1304 هجری شمسی در روستای اهرم از توابع بوشهر در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود، پس از تحصیل دروس حوزوی در نجف اشرف و کسب فیض از محضر علما و روحانیان صاحب نام راهی آبادان شد و در این شهر اقامت گزید.

او تا پایان جنگ تحمیلی نیز این شهر را ترک نکرد و تکیه گاه همیشگی رزمندگان در طول جنگ بود؛ دیدار از مجروحان، سرکشی به خانواده شهدا و پاسخ دادن به مسائل شرعی رزمندگان از دیگر اقدامات آیت الله جمی بود او با لحن شیرین و امیدوار کننده اش در سال های جنگ تحمیلی، قوت قلب رزمندگان اسلام به شمار می رفت.

مرحوم آیت الله جمی از روحانیان مبارز دوران انقلاب اسلامی در آبادان بود و هدایت مردم آبادان را در مبارزه با رژیم ستمشاهی به عهده داشت؛ در انتقال پیام ها و اعلامیه های حضرت امام از نجف اشرف به آبادان و سپس ارسال آنها به قم، تهران و سایر شهرستان ها بسیار تلاش کرد و بارها به دست ساواک دستگیر، شکنجه و زندانی شد.

مرحوم آیت الله جمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم حضرت امام (ره) به عنوان نخستین امام جمعه آبادان معرفی شد و تا سال 1383 که به علت بیماری دربیمارستان بستری شد، نماینده رهبرمعظم انقلاب اسلامی در آبادان بود او در هشت سال دفاع مقدس، حاضر به ترک آبادان نشد و در کنار رزمندگان اسلام سنگر نماز جمعه این شهر را حفظ کرد./9464/ت302/ب

ارسال نظرات