۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۰۰۶
آیت الله موسوی جزایری:

خودکفایی در عرصه تولید نیازمند صبر و استقامت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، خودکفایی در عرصه تولید را نیازمند صبر و استقامت دانست و افزود: در برهه کنونی بیش از گذشته به پژوهش و تحقیق نیاز داریم.
 آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین تجلیل از پژوهشگران حوزه و دانشگاه که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، پژوهش در برهه کنونی را امری بسیار ضروری، مهم و اثر گذار دانست و افزود: کشورهای درگیر در جنگ جهانی دوم به خوبی دریافتند که در صورت عقب ماندن از قافله پیشرفت و قرار نگرفتن در این مسیر نابودی آنان حتمی خواهد بود.

امام جمعه اهواز ریشه پیشرفت و ترقی را پژوهش و تحقیق دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: همت مردان بزرگ می تواند قله های بزرگ را فتح کند.

استاد درس فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان در ادامه تصریح کرد: اگر اراده جامعه قوت گرفت در آینده می توان شاهد جامعه ای قوی و پیشرفته در سطح بین المللی باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیا این که استان خوزستان نباید در بحث پژوهش عقب بماند اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه به امر پژوهش بیش از پیش اهتمام ورزند.

آیت الله موسوی جزایری بر کاربردی و عملی شدن امر پژوهش تأکید کرد و افزود: تحقیقات و پژوهش صاحب نظران باید به گونه ای باشد که در سطح جامعه مصرف شود و این امر تنها با برنامه ریزی محقق می شود.

وی به برنامه ریزی شرکت های مختلف اعم از نفت، ملی حفاری، فولاد و پتروشیمی جهت عملیاتی کردن پژوهش اشاره کرد و افزود: اگر تمام حلقه ها وصل شوند و اذهان محققان به سمت عملی شدن ایده سوق داده شود کمبود های موجود به طور حتم برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به توانمندی جوانان جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ایران اسلامی توانمندی خود را در عرصه های گوناگون از جمله انرژی هسته ای، پرتاب ماهواره به فضا، صنعت پتروشمی و ملی حفاری نشان داده است.

امام جمعه اهواز خودکفایی در عرصه تولید را نیازمند صبر و استقامت دانست و افزود: اروپا در دوران رنسانس پس از زحمت ها و سختی های فراوان توانست به جایگاهی در سطح جهان برسد.

آیت الله موسوی جزایری عدم صبر و استقامت را سبب دست نیافتن انسان به پیشرفت دانست و ابراز داشت: در برهه کنونی بیش از گذشته به پژوهش و تحقیق نیاز داریم و این مهم تنها با تلاش فراوان حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: کشورهای مسلمان با نگاه به جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت می خواهند با الگو برداری در این مسیر قرار گرفته و از زورگویی استکبار خلاص شوند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات