۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۵۱۰۳۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه پژوهشی تحقق یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: اگر رهبر انقلاب بر تحول در علوم انسانی تأکید دارند، مسؤولیت مستقیم این تحول متوجه حوزه و دانشگاه است، باید دید که این دو نهاد تا چه میزان در این عرصه فعال بوده‌اند.
حجت‌الاسلام جواد حاجي‌زاده، عضو شوراي استاني حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش اساتید حوزه و دانشگاه شهرستان اهر با تأکید بر این‌که نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه به صورت عملی و کاربردی در جامعه هستیم، اظهار داشت: بهترین و عالی‌ترین شیوه تعامل این دو نهاد در کلام امام راحل و رهبر انقلاب تجلی یافته است.

 

وی با تأکید بر این‌که انتظار رهبر انقلاب از حوزویان و دانشگاهیان به عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در شرایطی که دشمنان با تحریم علمی به دنبال عقب‌ماندگی جوامع اسلامی هستند، رسالت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری بر عهده دارند.

 

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که تعامل و هم‌اندیشی حوزه‌ و دانشگاه بایستی بیش از گذشته در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی نمود پیدا کند، تصریح کرد: اگر رهبر انقلاب بر تحول در علوم انسانی تأکید دارند، مسؤولیت مستقیم این تحول متوجه حوزه و دانشگاه است، باید دید که این دو نهاد تا چه میزان در این عرصه فعال بوده‌اند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که برخی از منابع درسی دانشجویان برگرفته از متون غربی و سکولاریستی است، تصریح کرد: تحول در علوم انسانی، جریان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری تنها با وحدت حوزه و دانشگاه میسر است، از این رو دشمنان به دنبال تفرقه و بدبینی این دو قشر فرهیخته نسبت به یکدیگر هستند.

 

وی خواستار برگزاری نشست‌های مشترک و کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در حوزه و دانشگاه پیرامون وحدت حقیقی این دو نهاد در طول سال شد و گفت: تعامل طلاب و دانشجویان نخبه یکی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه است، در حقیقت هم‌اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تولید علم و جنبش نرم‌افزاری ضروری است.

 

امام جمعه اهر با تأکید بر توجه ویژه و تعمق در مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اگر توصیه‌ها و سفارشات رهبری در حوزه و دانشگاه مغفول و مهجور بماند، دیگر نباید انتظاری از دیگر اقشار جامعه داشت، چراکه حوزه و دانشگاه در خط مقدم مقابله با ناتوی فرهنگی غرب قرار دارند.

 

عضو شواری استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه نهم دی، اظهار داشت: نقش طلاب و دانشجویان پیرو خط امام و ولایی در خلق این حماسه تاریخی بی‌بدیل بوده است، حرکتی ماندگار که نقطه عطفی در تحولات نظام اسلامی به شمار می رود.

 

وی با بیان این که ملت ایران با تاسی از شهدای کربلا و انقلاب اسلامی حماسه ماندگار نهم دی در کشور و هشتم دی در آذربایجان شرقی را خلق کردند، گفت: حقیقت آن است که ولایت مداری لحظه ای، حضور در صحنه، بصیرت و شناخت فتنه گران، تمام معادلات فتنه گران داخلی و خارجی را بر هم زد.

 

همچنین مرتضی شهبازیان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با بیان این‌که دشمن به دنبال تفرقه و بدبینی میان حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و معنوی ضروری است./935/پ202/ب

ارسال نظرات