۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۵۱۰۶۷
استاد حوزه علمیه:

برخی پیام‌های بازرگانی صدا و سیما سبک زندگی غربی را ترویج می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی گفت: متأسفانه برخی از کالاهایی که در قالب پیام بازرگانی از رسانه ملی پخش می شود، نوعی ترویج مصرف‌گرایی و زندگی راحت، مرفه و بی دغدغه است.
  

 سبک زندگي ديني

حجت الاسلام سیدرضا حسینی، استاد حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که توجه به سبک زندگی اسلامی برگرفته از شعار هویت‌بخش  نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: استقلال فرهنگی هر کشور اصلی مهم محسوب می شود که اگر نادیده گرفته شود موجب وابستگی در دیگر عرصه‌ها خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که هویت اصیل ملت ایران نشأت گرفته از آموزه های دینی و سنت‌های اصیل برگرفته از آموزه های اسلامی است، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در جمع نخبگان خراسان شمالی بر ضرورت توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید کردند، مسأله‌ای که سال‌ها است مورد غفلت نهادهای تبلیغی و فرهنگی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که بخش فراوانی از پیام‌های بازرگانی رسانه ملی و حتی سریال‌های پخش شده مروج سبک زندگی غربی بوده است، تصریح کرد: برخی سریال‌هایی که گاه از شبکه‌های مختلف پخش می شود، هیچ سنخیتی با هویت، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ملت ایران ندارند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که قدرت رسانه‌های دیداری به مراتب مهم‌تر از دیگر رسانه‌ها در امر فرهنگ‌سازی است، گفت: متأسفانه برخی از کالاهایی که در قالب پیام بازرگانی از رسانه ملی پخش می‌شود، نوعی ترویج مصرف‌گرایی و زندگی راحت، مرفه و بی دغدغه است، در حالی که مبانی اسلامی ضمن تأکید بر رفاه، خانواده‌ها را از اسراف و تبذیر بر حذر داشته است.

 

وی با بیان این‌که تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه امروز ایران رسالتی همگانی بر عهده تمامی صاحب‌نظران و آگاهان جامعه است، تصریح کرد: آسیب شناسی زندگی خانواده ایرانی به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در ترویج سبک زندگی اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که برای ترویج سبک زندگی اسلامی بایستی برخی آداب و رسوم غلط از جامعه زدوده شود، گفت: سبک زندگی اسلامی با تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی، فخرفروشی، دروغگویی، اشرافی‌گری، راحت‌طلبی، خیانت و معضلاتی چون طلاق و بی تفاوتی نسبت به اعضای خانواده منافات دارد.

 

این استاد حوزه علمیه برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده را خواستار شد و گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند؛ بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی مبتنی بر ارزش های اسلامی عبارت از خردورزى، اخلاق، حقوق متقابل و عشق و عاطفه نسبت به یکدیگر است.

 

وی مخاطبان اصلی سبک زندگی اسلامی را در ابتدا نخبگان جامعه دانست و افزود: دیگر عموم جامعه به شیوه و روش زندگی نخبگان چشم دوخته‌اند، از سوی دیگر نخبگان مسؤولیت دارند با تبیین مبانی سبک زندگی اسلامی، بسترسازی‌های فرهنگی و ترویجی این مسأله مهم را فراهم کنند./935/ت302/س

 

ارسال نظرات