۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۵۱۰۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم:

خبرگزاری های حوزوی پل ارتباطی میان مسؤولان و طلاب باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم با بیان این‌که مرکز خدمات خدمت‌گذار طلاب است، گفت: رسانه‌های حوزوی به ویژه خبرگزاری رسا، پل ارتباطی میان مسؤولان و طلاب باشند.
حجت‌الاسلام محمد محمودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمودی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با طلاب به بررسی اقدامات انجام گرفته از سوی این مرکز پرداخت و گفت: عمده مشکل طلاب و روحانیان موضوع مسکن و اجاره نشینی آن‌ها است.

وی اضافه کرد: مرکز خدمات در جهت حل این معضل اقدام به ساخت پروژه‌های مسکن مهر در پردیسان کرده و تاکنون با حمایت دفتر مقام معظم رهبری هفت هزار نفر از طلاب در خانه‌ها ساخته شده ساکن شده اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم با بیان این‌که ضریب سکونت طلاب در شهرک پردیسان 80 درصد است،‌ اظهار داشت: 20 درصد طلابی که در این منازل سکونت نکرده و منازل خود را تحویل نگرفته اند به سبب عدم پرداخت اقساط است.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکل رهن و اجاره نشینی طلاب، مرکز خدمات حوزه علمیه قم وام 2 میلیون تومانی را به 4 میلیون افزایش داده است، همچنین با پیگیری مدیر مرکز و مسؤولان مقرر شد که بانک رفاه به شش هزار نفر از طلاب وام 2 میلیون تومانی پرداخت کند و تاکنون 4 هزار نفر از طلاب برای دریافت وام از سوی سایت مرکز خدمات معرفی شده اند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان این‌که بالا بودن هزینه‌های درمانی از دیگر مشکلات طلاب است، اظهار داشت: با حمایتی که دفتر مقام معظم رهبری و تأسیس بیمه تکمیلی، مشکل درمانی طلاب در مبحث بیماری تا ضریب 80 درصد کاهش یافته و در بخش بیمارستانی نیز صد درصد مشکل طلاب رفع شده است، اما متأسفانه در بخش دارویی مشکلات همچنان باقی است.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این‌که مرکز خدمات خدمت‌گذار طلاب است، ابراز داشت: رسانه‌های حوزوی به ویژه خبرگزاری رسا پل ارتباطی میان مسؤولان و طلاب باشند.

وی ادامه داد: باید خبرگزارهای حوزوی پیشنهادات و انتقادات طلاب را به گوش ما برسانند، همچنین خدمات، اقدامات و کارکردهای این مرکز را نیز به اطلاع طلاب برسانند.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان گفت: هر چند سایت‌ها اقدامات مرکز خدمات را به اطلاع طلاب می‌رسانند اما خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به سبب افق بالایی که دارند بهتر می‌توانند این اقدامات را منعکس کنند./993/پ202/پ

ارسال نظرات