۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۱۱۰۹
همزمان با جشنواره عمار؛

اکران مستند «آخوند چینی دات کام» در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اکران فیلم‌های منتخب جشنواره عمار، مستند «آخوند چینی دات کام» با حضور طلبه مستندساز تبریزی برگزار شد.
آخوند چيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آغاز جشنواره فیلم عمار در سراسر کشور، روز گذشته سالن 9 دی تبریز، در روز سوم اکران مردمی این جشنواره میزبان حجت‌الاسلام عسگر آقایی، طلبه مستندساز تبریز بود.

 

وی در رابطه با مستند «آخوند چینی دات کام» به تشریح وضعیت شیعیان و مسلمانان کشور پهناور چین پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه تعداد طلاب و مبلغانی که مسلط به زبان چینی هستند، کم است، از این رو تعداد روحانیانی که برای تبلیغ به این کشور اعزام می شوند، بسیار کمتر از تعداد مبلغانی است که اغلب به کشورها عربی و اروپایی اعزام شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام عسگر آقایی با اشاره به تجربه تبلیغی خود در کشور چین خاطرنشان کرد: مسلمانان چینی در محرومیت فکری و فرهنگی قرار دارند، این در حالی است که شیعیان این کشور در شرایطی نه چندان مطلوب به سر می برند، که ضرورت حضور فرهنگی ایران در این کشور بیش از پیش احساس می شود.

 

این مبلغ تبریزی که سال‌ها برای فراگیری زبان چینی تلاش کرده است، از راه‌اندازی نخستین وبلاگ شیعی به زبان چینی و به آدرس http://www.askaraghaee.blogfa.com و ارسال نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای با هزینه‌ شخصی خود برای مخاطبین چینی خبر داد و خاطرنشان کرد: هنوز با روش های مختلف تعامل دوسویه با مخاطبان خود در کشور چین را حفظ کرده ام.

 

وی با انتقاد از غفلت متولیان فرهنگی از فضای فکری و فرهنگی چین تصریح کرد: حقیقت امر آن است که تعداد طلاب مسلط به زبان چینی بسیار کمتر از نیاز امروز است، این در حالی است که تقاضا برای حضور مبلغان و روحانیان شیعه از سوی مردم این کشور بسیار بالاست.

 

گفتنی است، مستند «آخوند چینی دات کام» که مورد استقبال مخاطبان جشنواره فیلم عمار در تبریز قرار گرفته است، در روز اول این جشنواره نیز به نمایش درآمده است./935/د101/ب

ارسال نظرات