۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۱۱۰
به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه؛

مجموعه 40 حدیث طراوت معرفت عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه 40 حدیث «طراوت معرفت» با هدف نشر روایات اهل‌بیت(ع) به همت اداره کل اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور تولید و عرضه شد.
مجموعه 40 حدیث طراوت معرفت عرضه شد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احسان طریق الاسلامی  از تولید و عرضه مجموعه 40 حدیث «طراوت معرفت» با هدف نشر روایات اهل‌بیت(ع) به همت اداره کل اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد، گفت: این مجموعه شامل 40 حدیث استخراج شده از کتاب ارزشمند اصول کافی است که در ابعاد 23 در 70 سانتی متر و با کاغذ گلاسه تولید شده است.

وی بیان داشت: این مجموعه با نقش‌های تذهیبی طراحی شده و استفاده از مناظر زیبا و مرتبط با مفهوم و محتوای احادیث از دیگر ویژگی‌های آن است.

حجت‌الاسلام طریق اسلامی ساماندهی ملی آیات و روایات مربوط به تابلوهای اعلانات و فضاسازی مراکز و اماکن آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را از جمله اهداف تولید مجموعه «طراوت معرفت» عنوان کرد و ابراز داشت: این مجموعه پیرامون مباحث تربیتی، اخلاقی و کاربردی طراحی شده است.

وی ادامه داد: حقیقت شکر نعمت، کیمیای علم و عمل، ملاک پیروی از دیگران، بهترین اخلاق در دنیا و آخرت، آغاز روز با کار خیر، ارزش اشک در شب، پرده پوشی از عیب مومن، روا کردن حاجت مومن، اهمیت محاسبه اعمال، مهلت توبه از گناه و اجر اخروی خیرخواهی از جمله موضوعات مجموعه «طراوت معرفت» است.

این مبلغ حوزه با بیان این‌که تولید این مجموعه سه ماه به طول انجامید، خاطرنشان کرد: در این راستا ابواب اخلاقی کتاب اصول کافی مطالعه و پژوهش شد و سپس روایات کوتاه، کاربردی و کلیدی با رویکرد تربیتی استخراج و از سوی کارشناسان حوزوی انتخاب و گزینش شد.

وی افزود: ترجمه به زبان فارسی فصیح، ویراستاری لازم، موضوع بندی و موضوع نویسی مراحل دیگری بود که با دقت کامل و وقف زمان کافی در تولید این مجموعه صورت گرفت.

حجت‌الاسلام طریق اسلامی با اشاره به این‌که مجموعه «طراوت معرفت» به دنبال عرضه مجموعه «نسیم رحمت» در سال گذشته، تولید شد، گفت: مجموعه «نسیم رحمت» شامل 40 آیه اخلاقی از قرآن کریم است که در قالب پوستر با ابعاد 23 در 70 و با کاغذ گلاسه و روکش سلفون براق طراحی شده است.

وی افزود: معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه آمادگی دارد در صورت درخواست نهادها و مراکز علمی، پژوهشی، آموزشی و اداری این مجموعه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این محقق حوزوی با بیان این‌که این مجموعه‌ها به عنوان الگو و محصول فرهنگی پیشنهادی از سوی این معاونت است، افزود: همچنین مجموعه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه آمادگی دارد متناسب با نیاز سایر مراکز اقدام به تولید سفارشات فرهنگی در زمینه‌های مختلف نماید.

وی گفت: مجموعه 40 عددی دیگر نظیرمجموعه تابلوهای «قنوت دل» پیرامون آیات و روایات و سفارشات بزرگان در خصوص نماز شب نیز از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در دست تولید است.

گفتنی است، علاقمندان به تهیه مجموعه‌های فرهنگی تولید شده از سوی اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7730871ـ 0251 تماس بگیرند./993/د101/ن

ارسال نظرات