۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۵۱۱۵۶

گردهمایی معاونان مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران سطح دو استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.
حوزه خواهران

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: گردهمایی معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران سطح دو استان آذربایجان‌شرقی فردا پنج شنبه 7 دی از ساعت 9 صبح در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی که با حضور معاونان فرهنگی 9 مدرسه علمیه سطح دو خواهران همراه خواهد بود، با هدف ابلاغ آئین نامه‌های فعالیت های فرهنگی مدارس، تبادل نظر و بررسی و وضعیت فرهنگی شهرستان‍‌ها د محل مرکز مدیریت استان برگزار می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری نشست مدیران و معاونان آموزشی مدارس جدیدالتاسیس استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف تبیین سامانه آموزش و پذیرش در مدارس علمیه خواهران با حضور مدیران و معاونان آموزشی 4 مدرسه علمیه خواهران اهر، آذرشهر، هشترود و میانه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهایی که حائز شرایط لازم هستند، ادامه دارد، اظهار داشت: به دنبال راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای بستان آباد، سراب، هریس و کلیبر هستیم.

 

وی با اشاره به این‌که هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران سطح دو و سه در استان فعالیت دارند، افزود: بیش از هزار و 500 طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران استان تحصیل می کنند، که تعداد طلاب و مدارس علمیه خواهران استان با توجه جایگاه و صبغه دینی منطقه آذربایجان، در مقایسه با استان هایی از قبیل اصفهان، مشهد و فارس بسیار کم است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به نتیجه برگزاری اجلاسیه هیأت امنای مدارس علمیه خوهران استان اظهار داشت: خوشبختانه پس از این اجلاس که با حضور ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه همراه بود، نوعی همگرایی و همدلی میان هیأت امنای مدارس در جهت ارتقای سطح آموزشی و سیاست‌های توسعه‌ای به وجود آمده است.

 

حجت الاسلام مسعودنیا اهمیت جایگاه و نقش هیأت امنای مدارس علمیه خواهران در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شورای عالی حوزه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: هر چه هیأت امنای مدرسه علمیه فعال تر و منسجم تر باشد، به همان میزان تربیت طلاب مهذب و فاضل نیز با برنامه و هدفمند دنبال خواهد شد، تربیت مروجان دین خدا با همت و تلاش مؤسسان، هیأت امنا، مدیران و البته اساتید مدارس علمیه صورت می گیرد./935/ت303/ب

ارسال نظرات