۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۱۱۷۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

9دی میراث فرهنگی ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که روز نهم دی‌ماه در عمل باعث ایجاد بیداری‌های اسلامی مردم جهان و مسلمانان شد، گفت: باید رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها، استقامت‌ها و بصیرت ملت ایران را به دیگران انتقال داد.
آيت الله طباطبايي نژاد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر حفظ ضرورت و پاسداشت روز 9 دی، این روز را روز بصیرت و حمایت ملت از ولایت فقیه دانست و گفت: مردم حماسه ماندگاری ایجاد کردند و پاسداشت این روز باعث می‌شود خصلت پایداری، حمایت از ولایت و بصیرت برای آیندگان نیز باقی بماند.

مدیر حوزه‌های علمیه اصفهان با مقایسه این روز با ایام الله دهه فجر و دیگر مناسبت‌های مذهبی بیان داشت: همان گونه که بر نگه‌داری ایام الله دیگر همانند روز عاشورا و 22 بهمن اهتمام می‌ورزیم باید بدانیم این روز نیز جزو میراث فرهنگی کشور است که باید نگهداری شود تا بتوان رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها، استقامت‌ها و بصیرت ملت ایران را به دیگران انتقال داد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هدف از حضور مردم در این روز حمایت از ولایت و آرمان‌های امام راحل(ره) بود و سخنی از دشمنی‌های شخصی و گروهی در میان نبود، اظهار داشت: مرم بصیرت خود را نشان دادند اما طبیعی است آنهایی که متوجه نشدند و بصیرت نداشتند نیز به مردم شناسانده شدند و هنگامی که عده‌ای با استقامت، بصیرت و بیداری حرکتی را آغاز کنند بی‌بصیرت‌ها نیز مشخص می‌شوند. 

امام جمعه اصفهان در ادامه انقلاب اسلامی را سرآغاز بیداری‌های اسلامی سراسر جهان خواند و با اشاره به این که اگر مردم حامی دولت و حکومت خود باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها ضربه بزند، بیان داشت: در واقع بعد از حماسه 9 دی عملا بیداری‌های اسلامی تحقق یافت و مردم جهان و بخصوص مسلمانان را به حرکت واداشت و در کشورهایی همچون مصر و لیبی انقلاب‌های جدیدی ایجاد کرد. 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان رهنودها و بیانات راهگشای مقام معظم رهبری را عامل اصلی برون‌رفت از فتنه خواند و گفت: بدون شک سخنرانی‌های ایشان در ایام قبل و بعد از فتنه بسیار کارساز بود و ایشان توانستند رهبری خوبی بر جریان داشته باشند و مردم نیز در این روز اطاعت کامل خود را از رهبری به نمایش گذاشتند./908/ت302/ج

ارسال نظرات