۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۲۰۵
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی مطرح کرد؛

ضرورت نظارت کارشناسان حوزوی بر جشنواره‌های دینی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: برگزاری جشنوار‌ های ملی با محوریت اهل بیت(ع) به میزبانی استان‌های مختلف کشور بایستی با نظارت کارشناسان دینی و حوزوی همراه باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار اعضای ستاد سوگواره خامس آل عبا اظهار داشت: احیا و تقویت جایگاه حقیقی مساجد در جامعه اسلامی لازمه توسعه فرهنگ دینی در میان اقشار مختلف به‌ویژه جوانان است.

 

وی با تأکید بر این‌که برای توسعه فرهنگ دین بهترین بستر مسجد و کتاب است، خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد سبب جذب جوانان به این اماکن امن الهی خواهد بود، در این راستا نقش کانون های مساجد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

امام جمعه زنجان بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی مساجد را ضروری دانست و افزود: تجهیز کانون های مساجد به کتابخانه و قرائتخانه‌های مجهز اقدامی ارزشی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده که امیدواریم با راه‌اندازی کتابخانه در دیگر مساجد فاقد کانون شاهد ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنانش خواستار نظارت و ارزیابی دقیق در جریان برگزاری سوگواره خامس آل عبا در زنجان شد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره های ملی با محوریت اهل بیت(ع) به میزبانی استان‌های مختلف کشور بایستی با نظارت کارشناسان دینی و حوزوی همراه باشد.

 

وی ترویج فرهنگ اهل بیت در سراسر کشور را رسالتی فراگیر برای نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی دانست و افزود: بایستی زیبایی‌های دین و سبک زندگی ائمه اطهار با ابزار هنر به بهترین شکل ممکن به جامعه عرضه شود، تا شاهد نفوذ جریان‌های انحرافی و سبک زندگی غربی نباشیم.

 

همچنین مرتضی طاهری، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: اوایل دولت نهم تعداد کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در حدود 2 هزار و 200 بود که امروز به 14 هزار و 690 کانون رسیده است.

 

وی با بیان این‌که بیش از 4 هزار و 500 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل شده است، افزود: سوگواره خامس آل عبا قرار است امسال در راستای جشنواره های ملی ستادعالی با محوریت اهل بیت(ع) در زنجان برگزار شود.

 

همچنین مرتضی مقدمی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با ارائه گزارشی اظهار داشت: سوگواره خامس آل عبا به صورت سراسری با میزبانی استان زنجان با فراخوان پژوهش در باب معرفی عزاداری های رایج و سنتی در قالب‌های محلی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات