۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۵۱۲۷۴
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

اجتهاد بدون ورع هیچ فایده ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم، تقوا و ورع را مهم ترین اصل در زندگی عالمان دین دانست و تاکید کرد: طبق روایات اهل بیت(ع) اجتهاد بدون ورع و تقوا فایده ای ندارد.
آيت الله فقيه يزدي در اولين اجلاس تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج در قم آيت الله فقيه يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمدی محمد حسین فقیه یزدی صبح امروز هفتم دیماه در نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که با حضور آیت الله هاشمی شاهرودی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی عمل به وظیفه را در گرو داشتن ورع و تقوا ارزیابی کرد.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: اجتهاد در هر امری به ویژه در امر هدایت جامعه، کسب معارف الهی و فقه بدون ورع و تقوا هیچ فایده ای ندارد.
این استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: ما هر کاری انجام دهیم باید بدانیم در محضر خداوند تبارک و تعالی هستیم و باید کاری کنیم که وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
مراجع تقلید و علما همه در یک مسیر هستند
آیت الله احمدی فقیه یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مراجع تقلید، حضرات آیات و علمای اعلام همه در یک مسیر با وحدت و اتحاد حرکت می کنند، اما تضارب آرا اگر با موازین صحیحی انجام گیرد و بر اساس رضای خالق یکتا باشد هیچ مشکلی پیش نمی آید.
وی در ادامه سخنان خود دین مبین اسلام را پاسخگوی تمام نیازها دانست و با اشاره به جامعیت این دین، بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی یک دین بیشتر نیاورده است، اصل دین نزد خداوند تبارک و تعالی اسلام است و این دین جامع تمام جهات است./924/پ203/ج
ارسال نظرات