۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۲۷۷
در آستانه سالگرد حماسه 9دی؛

نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با عنوان حوزه حامی نظام، چشم انداز و رسالت ها با سخنرانی آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد.
 مدرسه دارالشفاء قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در آستانه سالروز حماسه 9دی در قم برگزار شد.
این همایش مهم با عنوان «حوزه پشتیبان نظام، چشم انداز و رسالت ها» برگزار شد؛ قرائت بخش های مهمی از بیانات حضرت امام(ره) خطاب به علما، حوزویان و روحانیت از دیگر بخش های اجلاسیه تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم بود.
در این همایش همچنین کلیپی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره رابطه متقابل حوزه و نظام پخش شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
در این مراسم که پنج شنبه هفتم دیماه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، آیت الله هاشمی شاهرودی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی کرد.
وی با اشاره به آیات و روایاتی رسالت روحانیت و عالمان دین را همان رسالت انبیا و اولیای الهی ذکر کرد و با بیان این که حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی است، بر ضرورت تامین نیازهای نظام از سوی حوزه های علمیه تاکید کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین منشا بیداری اسلامی را انقلاب اسلامی ایران دانست و با اظهارنظر درباره مهم ترین تحولات منطقه، جریان بیداری اسلامی را نیازمند راهبری و هدایت علما دانست.
وی همچنین ایجاد تشکل های حوزوی را امری مطلوب خواند و در عین حال تاکید کرد که نباید این تشکل ها منجر به دفع یکدیگر شوند بلکه باید مکمل هم باشند.
سخنرانی آیت الله احمدی فقیه یزدی و حجت اسلام رفعتی از استادان حوزه علمیه قم از دیگر بخش های این همایش بود.
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در پایان این اجلاسیه در بیانیه ای با گرامی داشت حماسه 9دی تاکید کرد: حوزه علمیه و تمامی ارکان آن از مراجع تقلید و جامعه مدرسین و اساتید و فضلا و طلاب پشتیبان نظام بوده و خواهند بود و تقویت نظام را واجب عینی می دانند.
در این بیانیه تاکید شده است: تفکر جدایی دین از سیاست و به تعبیر دیگر سکولاریسم اندیشه ای بیگانه از آموزه های مقدس اسلامی است و حوزه های علمیه به یاری خداوند و با هوشیاری حوزویان از نفوذ چنین انحرافی مصون خواهند ماند.
بنا بر گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز بنا بود در این مراسم سخنرانی کرد که وی بنا به دلایلی در این مراسم حضور نیافت.
در این مراسم شماری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباس کعبی، حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، حجت الاسلام والمسلمین غرویان، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، حجت الاسلام ملکا از اعضای دفتر مقام معظم رهبری و جمع کثیری از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم حضور داشتند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات