۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۳۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عرفان‎های انحرافی ابزاری برای سست کردن عقاید نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با هشدار نسبت به گسترش عرفان های نوظهور و کاذب در جامعه یکی از مهم ترین راه های مقابله با این تلاش سازمان یافته نظام سلطه را به روز کردن زبان دین دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در نشست بررسی عرفان های کاذب که در این اداره کل برگزار شد بیان کرد: یکی از نکاتی که امروز قابل توجه‌است، اقبال به معنویت در دنیا است به‌طوری که دنیا رویکردی معنوی به خود گرفته ‌است.

 

وی ادامه داد: انسان موجودی دو بعدی است که یک بعد آن معنوی، آسمانی و روحانی است و بعد دیگر زمینی، جسمانی و حیوانی است و غرب در این سال‌ها به‌ویژه بعد از دوره رنسانس تلاش کرده‌است تا بعد حیوانی و جسمانی انسان را برجسته کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: اگر غرب زمانی به حوزه علوم معنوی ورود یافته است، این کار با نگاه حیوانی بوده ‌است و اگر اخلاق را مطرح کرده ‌است با قید نسبیت بوده و زمینه رشد رذایل را به جای فضائل اخلاقی فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به رشد چشمگیر اقبال به معنویت در سال های اخیر، افزود: امروز شاهد گرایش به معنویت در ابعاد گسترده هستیم، متأسفانه به دلیل این که عده ای حقیقت را گم کرده اند، معنویت کاذب، جای معنویت صادق را گرفته است به نحوی که آیین هایی شرق آسیایی، شیطان پرستی، یوگا و غیره با رنگ و لعاب به روز در آمده اند تا جوانان را جذب خود کنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که در این خصوص در کشور ما وجود دارد و موجب شده تا برخی از جوانان به سمت این جاذبه های کاذب سوق پیدا کنند، این است که زبان دین را به روز نکرده ایم و دین یک زبان سنتی است در حالی که برای نسل جوان باید آموزه های دینی را به روز کنیم تا بتوانند ارتباط برقرار کنند.

 

وی با بیان این که بسیاری از معارف دینی به صورت نامطلوبی دفاع شده است، در نتیجه این موارد تبدیل به تابو شده اند و جوان نیز با روحیه خاص خود دنبال تابوشکنی است، ادامه داد: موضوع دیگری که در این بین وجود دارد این است که بیان درستی از عرفان خود نداشته ایم و عرفان ما همواره در سطح بالایی برای خواص مطرح شده و عرفان ما عوام فهم نشده است زیرا در آن اصطلاحات ثقیل به کار گرفته شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: یکی از دلایل جذب جوانان به جاذبه های کاذب معنوی این است که سطح اطلاعات آن را پایین آورده اند تا عموم مردم متوجه آن شوند، در صورتی که ما در عرفان خود سعی کرده ایم از تعابیر و مفاهیم عمیقی استفاده کنیم که افراد عادی خیلی نمی توانند این اصطلاحات را درک کنند.

 

وی تأکید کرد: البته گرایش به فرقه ها و جاذبه های کاذب معنوی در جامعه ما زیاد نیست و اکثریت جوانان ما به دین اسلام این دین کامل، اعتقاد راسخ دارند به طوری که بخش اعظم جوانان در مراسم هایی نظیر دعای کمیل، دعای ندبه، شب قدر و غیره شرکت می کنند و توجهی به این موارد ندارند ولی باید در مقابل این توطئه دشمن در حوزه فرقه های انحرافی هوشیار بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمنان در عرصه جنگ نرم با ابزارهای متعددی وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: شناخت صحیح این ابزارها تنها با آگاهی و بصیرت امکان‌پذیر خواهد بود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تقویت باورهای دینی، جامعه را در برابر هرگونه توطئه و تهاجمی از سوی دشمن واکسینه خواهد کرد، گفت: اگر ارزش های اسلامی به خوبی در سطح اجتماع نهادینه شود شاهد یک جامعه ای غیر قابل نفوذ در برابر هجمه های دشمنان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در جامعه گفت: عرفان های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست کردن عقاید نسل جوان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید میزان شناخت جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به این پدیده های نوظهور افزایش دهیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات