۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۳۱۹
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

معاونت قرآن و عترت در ادارات استانی ایجاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را نداشتن قرارگاه‌های بزرگ فرهنگی دانست و گفت: یکی از فعالیت‌هایی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد معاونت قرآن و عترت در ادارات استانی در سراسر کشور است.
حجت الاسلام محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، با بیان این که پایه گذاری برنامه‌های قرآنی در نهم انجام شد، گفت: با انجام پیش نیاز‌های فعالیت‌های قرآنی در دولت نهم، در دولت دهم تعداد مراکز قرآنی به 2 هزار مؤسسه رسیده است.
وی بیان داشت: از مهم‌ترین اقداماتی که در دولت نهم و دهم صورت گرفت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی حوزه علمیه بود، تا قبل از دولت نهم در هیچ حوزه علمیه‌ای مرکز قرآنی خاص نداشتیم، در حالی که امروز 100 حوزه علمیه مجوز مرکز قرآنی دارند.
حجت‌ا‌لاسلام محمدی افزود: امروز باید به سمتی برویم که فعالیت‌های قرآنی از جمله روخوانی و روان‌خوانی را به سوی تدبر در قرآن هدایت کنیم.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را نداشتن قرارگاه‌های بزرگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: اقداماتی در راستای تشکیل این قرارگاه‌ها صورت گرفته است.
حجت‌ا‌لاسلام محمدی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد معاونت قرآن و عترت در ادارات استانی در سراسر کشور است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خود را بر پایه سه محور ساماندهی، نظام سازی و فرهنگ‌سازی طرح ریزی کرده و در راستای دسترسی به این سه هدف فعالیت می‌کند.
وی در ادامه ابراز کرد: طبق فعالیت‌هایی که انجام شده 50 درصد مهد‌های کشور قرآنی می‌شوند و باید به دنبال آن باشیم که با همکاری نهادهای مختلف تمام مهدهای کودک را قرآنی کنیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که علاوه بر موسسه‌های قرآنی، مکاتب قرآن و عترت را نیز در سراسر کشور ایجاد کنیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بر ضرورت توجه به عترت در کنار قرآن تأکید کرد و گفت: در همین راستا دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شده و در این دوره‌ها سعی کردیم به صورتی عمیق به مفهوم کلام ائمه معصومان(ع) بپردازیم./927/پ202/پ
ارسال نظرات