۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۱۳۴۵
در مسجد اعظم قم؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه‌ آبادی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزگداشت آیت‌الله شاه آبادی با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه‌ آبادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزگداشت‌ آیت‌الله محمد شاه آبادی پنج شنبه شب با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات حسین نوری همدانی و سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.

آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، استاداخلاق حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد جواد علوی بروجردی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

همچنین در این مراسم مسؤولان استانی، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، و اساتید حوزه از دیگران حاضران در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه آبادی بودند.

حاضران در این مراسم با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله شاه آبادی را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت آیت‌الله شاه آبادی قرائت شد و بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا، از فضلای حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و از خدمات و تلاش های آن عالم ربانی در راستای نشر معارف اهل‌بیت(ع) و دفاع از انقلاب، امام و رهبری تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا در سخنانی گفت: آیت‌الله شیخ محمد شاه آبادی از علمایی بود که بین کسب علم و معرفت جمع کرد.

وی افزود: آیت‌الله شاه آبادی از نظر فقه و اصول مجتهد بود، همچنین در فلسفه، عرفان و کلام صاحب نظر بود.

این مبلغ حوزوی بردباری، بخشندگی و حلم را از دیگر صفات آیت‌الله محمد شاه آبادی دانست و گفت: در سیره این عالم بزرگوار بود که روزانه قریب به چهار ساعت مشغول عبادت‌های مستحبی و نماز نافله می‌شد.

وی در پایان گفت: آیت‌الله محمد شاه آبادی عبادت را تنها برای رضای خدا انجام می‌داد نه برای کسب افتخار یا مقامات معنوی.

گفتنی است، آیت‌الله شیخ محمد شاه آبادی از استادان درس خارج حوزه علمیه قم، هفتهم دی ماه سال 91 در یکی از بیمارستان های شهر تهران دار فانی را وداع گفت.

لازم به ذکر است، آیت‌الله شاه آبادی در سال 1305 در تهران متولد شد و پس از مدت کوتاهی به شهر خون و قیام قم مهاجرت کرد و از دروس خارج فقه و اصول آیات عظام بروجردی، اراکی گلپایگانی، محقق داماد و حضرت امام خمینی(ره) بهره برد./993/پ202/پ

ارسال نظرات