۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۵۱۳۴۹
یک استاد حوزوی:

محور فعالیت‌های دینی و تبلیغی باید توحید باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد عرفان جامعة المصطفی عنوان داشت: به نظر می‌رسد کاری که ما باید انجام دهیم این است که محور همه کارهای ما توحید بشود و سایر مبانی ما در سایه توحید کار شود.
دومين کنگره حماسه حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم جوادی استاد عرفان جامعةالمصطفی العالمیه در ارائه مقاله خود با عنوان تجلی توحید در سیره سیدالشهداء(ع) در کنگره علمی اخلاق و معنویت در حماسه حسینی که در سالن همایش‌های موسسه هدایت در حسینیه هدایت برگزار شد، عنوان داشت: مدت زیادی است که به سبب این که مذاهب غیر شیعی اسلام مدافع توحید شده‌اند و ما نیز به دنبال دفاع از این هستیم که فلان کار ما شرک نیست، از پرداختن به اصل توحید بازمانده‌ایم در حالی‌که اساس اسلام چیزی جز توحید نیست و تمام احترامی که ما نسبت به امام معصوم(ع) داریم به خاطر این است که اینان بهترین موحدان بودند.

وی در ادامه افزود: علامه طباطبایی در پایان کتاب شیعه در اسلام عنوان می‌کند پیام معنوی تشیع برای دنیا این است که خدا را بشناس و مبنا در اسلام اصل شناخت توحید است و گفته شده است که میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به طلابی که برای تبلیغ اسلام اعزام می‌شدند توصیه می‌کرد مواظب باشید الله تعالی تحت الشعاع امام حسین(ع) قرار نگیرد.

این پژوهش‌گر ادامه داد: امام حسین(ع) نیز در عاشورا می‌گوید این بلا برای من آسان است چون تو می‌بینی و این اوج عرفان است و درخواست امام برای دادن فرصت برای یک شب عبادت و اقامه نماز ظهر عاشورا تایید کننده همین مطلب است.

استاد عرفان جامعة المصطفی در پایان سخنرانی خود عنوان داشت: به نظر می‌رسد کاری که ما باید انجام دهیم این است که محور همه کارهای ما توحید بشود و سایر مبانی ما در سایه توحید کار شود./959/پ202/ص 

ارسال نظرات