۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۵۱۳۷۸
امام جمعه ارومیه:

9 دی تجلی اقتدار ملی و سیاسی مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: حماسه 9 دی نمایش بلوغ اجتماعی، سیاسی و شاخص مرزبندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و سیاسی تمام مردم ایران است.
غلامرضا حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی در خطبه های امروز نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: در پی انتخابات باشکوه ریاست جمهوری 88 و پیروزی مردم در آن انتخابات عده‌ای از شکست‌خوردگان آن انتخابات با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب همراهی کردند و مسأله‌ واهی و جعلی تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: انتخاباتی که با حضور 85 درصدی ملت مؤمن و انقلابی شکل گرفته و دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین الملل بود اما عده‌ای شکست‌خورده انتخابات فتنه کردند و مسأله‌ تقلب در انتخابات را بهانه‌ای برای اعتراضات خیابانی قرار دادند.

 

خطیب جمعه ارومیه افزود: در این بین دشمنان داخلی و خارجی انقلاب فرصت را مغتنم شمرده و علیه انقلاب استفاده‌های فراوانی کردند و موجب شد دشمنان انقلاب خوشحال شوند و علیه انقلاب توطئه و دسیسه کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسنی بیان داشت: پایان فتنه را می‌توان حادثه روز عاشورا سال 88 دانست که سران فتنه و فتنه‌گران در روز عاشورا به مقدسات دینی و اسلامی بی‌احترامی کردند و این هتک حرمت به ساحت مقدس عزاداری امام حسین(ع) و عزاداران آن حضرت موجب خشم مردم مومن و انقلابی شد و در کشور یک خیزش و حرکت عمومی و سراسری علیه سران فتنه صورت گرفت که استان گیلان در مقابله با این فتنه پیشگام بود و در 8 دی ماه سال 88 به میدان آمد.

 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در 9 دی ماه حضور ده‌ها میلیونی مردم در تظاهرات که در طول سه دهه انقلاب بی‌نظیر بود، بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت ایران را نشان داد و برای همیشه به‌عنوان حماسه ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند، بدون تردید ماندگاری و پویایی حماسه 9 دی در گرو بررسی و تبیین زوایای مختلف این حماسه ملی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: قطعا بررسی آثار پیامدها و دستاوردهای این حماسه برکات فراوانی برای انقلاب دارد و دستاوردهای گوناگونی برای کشور و نظام اسلامی در پی خواهد داشت.

 

خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: افزایش اقتدار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در 9 دی نفسی تازه کرد و به جهانیان ثابت کرد که مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ریشه و ظرفیتی برخوردارند که هر توطئه‌ای را در نطفه خفه می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسنی اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی فقط یک راهپیمایی نبود بلکه نشان داد مردم مدافع نظام و جایگاه رهبری هستند و هر جریانی را با همین دو ملاک می‌سنجند.

 

وی در خصوص دستاوردهای خارجی حماسه نهم دی گفت: آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام اسلام، اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی، تحول‌بخشی به بیداری اسلامی منطقه، حفظ استقلال سیاسی از جمله دستاوردهای خارجی این حماسه عظیم بود./936/پ201/پ

ارسال نظرات