۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۵۱۳۸۴
رییس بنیاد تاریخ پژوهی:

برخی خودی ها در فتنه 88 در زمین دشمن بازی کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، پیروی از ولایت و رهبری را از درس های بزرگ حماسه نه دی دانست و افزود: بی تفاوتان به ولایت ذلت، تباهی و گمراهی را برای خود رقم خواهند زد.
حجت الاسلام روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت حماسه هشتم دی ماه 88 مردم گیلان امروز در اجتماع مردم رشت در میدان شهدای سرپل ذهاب رشت با تشبیه فتنه 88 به جنگ خندق، اظهار داشت: در فتنه 88 همه دنیای استکبار برای نابودی اسلام و انقلاب در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرد.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان این که 8و 9 دی سال 88 حکم ضربه شمشیر حضرت علی (ع) در جنگ خندق را داشت، گفت: در جنگ خندق بعد از مصاف سرنوشت ساز  حضرت علی (ع) و عمر بن عبدود، پیامبر اکرم(ص) ضربه شمشیر علی (ع) را بالاتر از عبادت جن و انس توصیف کردند.

 

حجت الاسلام روحانی با گسترده خواندن جبهه کفر و استکبار در فتنه 88 گفت: دشمن حتی موفق شد عده ای از خواص را هم به سکوت بکشاند.

 

وی به فریب خوردن خودی ها و بازی کردن آنان در زمین دشمن  اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اما مردم ایران با به صحنه آمدن در هشت و نه دی ضربه ای به دشمن وارد کردند که مانند ضربه حضرت علی (ع)  به جبهه کفر در جنگ خندق بود.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه ولایت مداری را از ویژگی های نه دی 88 دانست و گفت: نمایش بصیرت و آگاهی ملت ایران از دیگر ویژگی حماسه نه دی است.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) از ملت ایران آگاهی با بصیرت ساخت که بصیرت را در ابعاد دینی و  سیاسی و اجتماعی نشان دادند. 

 

حجت الاسلام روحانی، پایبندی به آرمان های انقلاب را از مهم ترین پیام های حماسه نه دی اعلام کرد و اظهار داشت: ملت ایران اسلامی نشان دادند گرانی، تورم و تحریم را در راه آرمان های خود، دین و انقلاب تحمل می کند.

 

وی اذعان کرد: آشتی ناپذیری ملت ایران در راه دین و اهداف مقدسش از دیگر ویژگی های حماسه نه دی بود که نشان داد مردم ایران اهل سازش و کرنش نیستند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور ملت ایران در صحنه از درس های حماسه نه دی است و تا روزی که مردم در صحنه ها حضور دارند همه توطئه ها خنثی می شود.

 

وی پیروی از ولایت و رهبری را از درس های بزرگ حماسه نه دی دانست و افزود: بی تفاوتان به ولایت ذلت، تباهی و گمراهی را برای خود رقم خواهند زد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که مسلمان با بصیرت در  زمینه های اسلامی و سیاسی کاملاً آگاه است، گفت: ملت ایران که حماسه هشت و 9 دی را آفرید بصیرت کامل داشت و اسلام و فتنه سیاسی را به خوبی می شناخت و فریب نخورد.

 

وی در خصوص فتنه های آینده هشدار داد و گفت: دشمن ساکت ننشسته و راه دیگری در پیش گرفته است.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است با به بیراهه کشاندن اسلام، توطئه و انحراف دیگری ایجاد کند./950/پ202/ج

ارسال نظرات