۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۵۱۳۸۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

9 دی حرکتی خودجوش با محوریت دفاع از دین بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه با تبیین حماسه 9 دی گفت: این حماسه بزرگ با محوریت اسلام و به صورت خودجوش و مردمی برگزار شد و به هیچ گروه و حزب خاصی تعلق نداشت.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این شهر، خطبه اول را به نامه امام علی (ع) به فزندشان امام حسن مجتبی(ع) اختصاص داده و افزود: حضرت علی (ع) در این نامه امام حسن را به موضوع مرگ و آخرت متوجه می کنند و به امام مجتی(ع) می فرمایند: تو برای این دنیای فانی خلق نشده ای بلکه برای عالم باقی خلق شده ای.  امام همچنین به فرزندشان می فرمایند: دنیا راهی برای رسیدن به آخرت است؛ مکانی است برای توشه گرفتن نه منزلی برای ساکن شدن؛ بدان که مرگ به دنبال تو است و در نهایت تو ر ادر بر می گیرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم به موضوع عزل وزیر بهداشت اشاره و خاطر نشان کرد: این کار رییس جمهور کار اشتباهی بود و با اینکه اینجانب قبلاً در نماز جمعه با انتخاب وزیر زن مخالف بودم اما وزیر بهداشت یک زن عاقل، توانا و زحمت کش بود و شایسته نبود هنگامی که خانم وزیر به ارز تخصیص یافته به حوزه بهداشت به دولت اعتراض کرد، با این برخورد مواجه شود.

 

وی در خصوص مصاحبه تلویزیونی رییس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد در این مصاحبه علت تورم و نابسامانی های اقتصادی را نوسانات نرخ ارز به دلیل دخالت های دشمنان خارجی عنوان کرد و  بخشی از این تورم را ناشی از مانع تراشی های داخلی دانست؛ اما دولت را در این نابسامانی مقصر ندانست و این در صورتی است که از وظایف دولت مدیریت اقتصادی کشور و رفع موانع داخلی است و در صورتی که موانعی بر سر راه دولت است، رییس جمهور باید این موانع را با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در میان بگذارد و عوامل این نابسامانی را معرفی کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اینکه رییس جمهور در جایی گفته سیصد نفر ، 60 درصد از اموال عمومی را در اختیار خود دارند، خاطر نشان کرد: اگر چنین اشخاصی در کشور هستند، رییش جمهور باید اسامی آن ها را به دادستان کل کشور معرفی کند.

 

وی در خصوص حماسه عظیم 9 دی اظهار داشت: این روز، روز عظمت و پیروزی ملت است، 9 دی با محوریت اسلام و به صورت خودجوش و مردمی برگزار شد و به هیچ گروه و حزب خاصی تعلق نداشت بلکه برای همه مردم کشور بود. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان داشت: اگر بگوییم خیزش بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه، نشأت گرفته از حماسه عظیم 9 دی بوده است، سخنی به گزاف نگفته ایم و بعد از این روز بود که کم کم شاهد حرکت بیداری در کشورها بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، رای60 درصدی ملت مصر به همه پرسی قانون اساسی اسلامی را تبریک گفت و افزود: این پیروزی، پیروزی اسلام و راهی برای کسب استفلال ملت مصر است.

 

وی در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو میلادی تصریح کرد: پیروان واقعی حضرت مسیح (ع)، هیچ وقت انسان کشی نمی کنند و اینکه امروزه سران کشورهای اروپایی در سوریه و بحرین آدم کشی می کنند، شاهد براین است که پیروی از حضرت عیسی(ع) ادعایی بیش نیست. /939/پ201/پ

ارسال نظرات