۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۳۹۰
امام جمعه کهنوج:

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج با بیان این که 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: در این روز ملت ایران با حضور و بصیرت بار دیگر پیوند خود با ولایت را به همگان نشان دادند و دشمانان نظام اسلامی را مأیوش کردند.
حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب کرمان، حجت الاسلام اکبر افشارمنش، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کهنوج، با گرامی داشت سالروز 9 دی افزود: حماسه 9 دی در ابعاد مختلفی قابل تحلیل است که یک بعد آن بصیرت و حضور به موقع مردم قهرمان ایران در مقابل فتنه گران و حامیان خارجی آن ها بود.

وی افزود: فتنه گرانی که جایگاه اجتماعی خودشان را از دست داده بودند در عاشورای 88 به خیابان ها آمدند و به مقدسا اسلامی توهین کردند، غافل از آن که ملت قهرمان ایران همچون همیشه به صحنه آمد و فتنه گران را ناامید و توطئه آن ها را از بین بردند.

خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: روز 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، در این روز ملت ایران با حضور و بصیرت بار دیگر  پیوند خود با ولایت را به همگان نشان دادند و دشمانان نظام اسلامی را مأیوش کردند.

وی با بیان این که حماسه 9 دی تمام معادلات فتنه گران را بر هم زد، افزود: وزیر دفاع انگلیس بعد از 9 دی اذعان کرد؛ حضور پر رنگ و گسترده مردم ایران در حمایت از رهبری و آرمان های انقلاب سبب شد که توطئه‌های فتنه گران نقش بر آب شود.

حجت الاسلام افشارمنش افزود: حادثه 9 دی حادثه ای یک شب و یک روز نبود بلکه مدت ها روی آن برنامه ریزی کرده بودند؛ بحث ریاست جمهوری مطرح نبود آنچه که برای آن ها مطرح بود اصل و اساس انقلاب و ریشه کن کردن اسلام و ضربه به رهبری بود.

 وی اظهار داشت: قصد سران فتنه این بود که شأن رهبری را در جامعه پایین بیاورند و اصل ولایت فقیه را از قانون اساسی حذف کنند تا به اهداف خودشان برسند./971/پ202/پ

ارسال نظرات