۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۵۱۳۹۱
امام جمعه موقت کرمان:

9 دی روز افتخار آفرینی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که انتخابات 88 برگ افتخاری در کارنامه انقلاب ما بود گفت: اصل انتخابات یکی از افتخار آفرینی‏های ملت و انقلاب ما بود که با بی بصیرتی برخی به بیراهه کشانده شد و به حق فتنه نام گرفت.
حجت الاسلام محمد صباحي امام جمعه موقت کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه‏های نماز جمعه که در مصلی امام علی علیه الاسلام این شهر برگزار شد گفت: در این فاجعه تمام افتخارات و بهره‏ های سیاسی آن به واسطه بی بصیرتی و بی خردی عده‎‏ای بر باد رفت و سبب هرج و مرج در جامعه شد.
وی با بیان این که در فتنه 88 فتنه گران هر کاری که از دستشان بر می‏آمد انجام دادند گفت: سرانجام دست خدا از آستین ملت با ایمان بیرون آمد و با سیلی محکمی فتنه و فتنه گران را سر جای خودشان نشاند.
 
امام جمعه موقت کرمان همچنین گفت: انقلاب ما دو چیز مهم دارد که در تمام مراحل و زمان‏ها یاری‏گر انقلاب بوده‏اند، یکی مردم و دیگری ایمان مردم که این دو عامل ممکن در هر کشور دیگری نیز وجود داشته باشند اما در بین مردم ایران اسلامی جلوه بیشتری داشته‏اند.
 
وی با بیان این که روز 9 دی را می‏توان با تعابیری همچون روز تجلی ارزش‏ها، روز بصیرت، روز وقت شناسی، روز بیداری و هوشیاری، روز ضربه زدن به دشمن و روز ماندگار در تاریخ اسلام توصیف کرد گفت: باید خداوند را به خاطر این ملت همیشه در صحنه شکرگزار باشیم و مسوؤلان در فکر خدمت هر چه بیشتر و بهتر به این مردم باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی عنوان داشت: خواندن این زیارت یکی از نشانه‏های شیعیان است و به آن سفارش زیادی شده است.

حجت الاسلام صباحی با تأکید بر این که زیارت امام حسین علیه الاسلام بسیار مورد توجه بوده و به آن سفارش بسیاری شده است گفت: روزی امام صادق علیه اسلام به یکی از یارانشان به نام صدیف گفتند: چرا هر روز به زیارت قبر امام حسین علیه الاسلام نمی‏روی؟ صدیف گفت: چه طور؟ مگر می‏شود هر روز این کار را انجام داد؟ این کار سخت است. امام صادق علیه الاسلام در جوابش گفتند: برای این کار زیر آسمان برو و رو به قبر امام حسین علیه الاسلام کن و بگو: الاسلام علیک یا اباعبدالله این به اندازه همان زیارت حضوری ثواب دارد.

وی همچنین گفت: در روایات آمده هر کس که امام حسین را زیارت کند مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد و این به اصلا به وهم ما نیز نمی‏آید که یعنی چه و چگونه ممکن است.

وی با اشاره به این که ملائکه‏ای که شاهد قتل امام حسین علیه الاسلام بودند بنابر روایاتی 4000 بوده‏اند گفت: وقتی امام علیه الاسلام شهید شد این فرشته‏ها از سوی خدا مأمور شدند بر امام حسین علیه الاسلام گریه کنند و به استقبال زائر امام بروند و پس از زیارت زائر نیز او را بدرقه کنند و اگر زائر امام علیه اسلام مریض شد به عیادتش بروند و اگر تا یک سال بعد آن زائر مرد به تشییع جنازه او بروند.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: ما از این چیزها تعجب می‏کنیم اما شهدا با عمل خودشان و با گفتار خودشان که شهادت را رفتن به سوی کربلا و رسیدن به امامشان می‏دانستند درک این مسأله را برای ما آسان تر کردند.

وی در ادامه گفت: امام حسین علیه الاسلام جانش را در راه خدا داد تا این که جهالت و ذلالت در دین پیامبر خدا نباشد و برای ما یکی از چیزهایی که باعث می‏شود در راه امام حسین علیه الاسلام باشیم همین خواندن و فهمیدن زیارت اربعین است.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به خطبه 97 نهج الابلاغه گفت: در این خطبه به این اصل اشاره می‏شود که معیار حق و حقیقت اهل بیت علیهم الاسلام هستند و تمامی اعمال افراد جامعه باید با حق سنجیده شود اما اعمال اهل بیت عین حق هستند.

وی اظهار داشت: درباره عبارت علی مع الحق و الحق مع علی از علامه امینی است که در جمله علی مع الحق، حق فاعل است یعنی حق به دنبال علی می‏رود ولی در جمله عمار مع الحق، فاعل عمار است و نشان از این دارد که ملاک در رسیدن به حق علی علیه الاسلام است و باید در تمام اعمال به این بزرگوار تأسی شود.

وی با بیان این که دومین نکته در مورد اهل بیت علیهم الاسلام پرهیز از افراط و تفریط در دین داری است گفت: باید در تمام اعمالمان همراه با اهل بیت باشیم نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‏تر تا نه افراطی صورت بگیرد و نه تفریطی واقع شود.

وی سومین ویژگی اهل بیت را نداشتن مثل و جایگزین برای اهل بیت دانست و گفت: اگر قرآن و اهل بیت در کنار یکدیگر قرار گیرند می‏توانند راهنمای خوبی برای به کمال رسیدن انسان‏ها باشند و امیدواریم خداوند روز به روز به معرفت ما به اهل بیت و قرآن بیفزاید./9702/پ
201/پ
ارسال نظرات