۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۵۱۴۰۸
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

9 دی معجزه الهی و محصول تدبیر عاقلانه رهبر معظم انقلاب بود/ انتخابات آزاد رمز فتنه جدید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و ایثارگران با اشاره به اینکه 9 دی معجزه‌ای الهی بود، تاکید کرد: فتنه گران چند ماه قبل از انتخابات مسأله تقلب را به عنوان رمز آشوب مطرح کردند و هم اکنون نیز انتخابات آزاد را مطرح می سازند گویی که انتخابات آزادی در ایران وجود نداشته است.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و عضو موسس روحانيون مبارز

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران، امروز هشتم دی ماه در بیست و نهمین نشست از سلسله نشستهای انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا که با عنوان «بیداری اسلامی» در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: ما در حساس ترین مقطع تاریخ بشر و در لیلة القدر تاریخ اسلام قرار داریم و باید وظیفه خود را شناخته و به دقت به آن عمل کنیم. اگر خدای ناکرده کوتاهی کنیم و نسبت به این شرایط ناآگاه باشیم گناه مضاعفی کرده ایم.

 

وی افزود: هیچگاه مثل امروز، تمامیت کفر با مجهزترین امکانات در برابر اسلام قرار نگرفته و الان شرایط صدها برابر حساس‌تر و دشوارتر از دهه اول انقلاب است. دشمنان در زمان حضرت امام(ره) به چنین تجهیزات پیشرفته ای مجهز نبودند و تجربه آنان نیز مثل دوران کنونی نیست. دشمنان با وسایل مجهز به جنگ و نابودی اسلام و انقلاب اسلامی آمده اند و علاوه بر کینه ای که نسبت به اسلام دارند خودشان را در دو راهی مرگ و زندگی می بیینند.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به سه دهه توطئه علیه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: دشمنان در ده سال اول انقلاب هر چه در توان داشتند از ترور و جنگ تحمیلی گرفته تا جنگهای قومی و مذهبی و فتنه های داخلی و تحریم اقتصادی انجام دادند، اما در همه عرصه ها ناکام ماندند و انقلاب اسلامی قوی تر شده است. امید آنان به رحلت امام(ره) بود و بلافاصله نیز وارد عمل شدند تا ضربه نهایی را بزنند، لیکن جمهوری اسلام ایران با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در عرصه های مختلف علمی، تکنولوژی، نظامی و نقش آفرینی در خارج از کشور دستاوردهای فراوانی را محقق کرد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید از مقام معظم رهبری به عنوان بهترین جانشین امام خمینی(ره) یاد کرد و اظهار داشت: دشمن کاملا می دانست که جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله تقابل میان اسرائیل با اسلام ناب به رهبری مقام معظم رهبری بود، اسرائیل نماد کلیت استکبار و دشمنی با اسلام بوده و هست. نابودی رژیم صهیونیستی از جلوه های خط امام است و چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری توانست و می تواند این خط را به خوبی پیش برد.

 

وی درباره جنگ سی و سه روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی، توضیح داد: رژیم صهیونیستی در جنگهای قبلی مثل جنگ با مصر و سوریه و اردن در سال 1967 توانست تنها در شش روز بر این سه کشور چیره شود، صحرای سینا را از مصر و جولان را از سوریه بگیرد. 40 سال پس از آن بود که ارتش صهیونیستی 40 برابر قویتر شده با 40 هزار در برابر 2 هزار نیروی حزب الله با امکانات اندک قرار گرفت و در سی و سه روز شکست خورد، پیروزی حزب الله یعنی پیروزی جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری.

 

حجت الاسلام رحیمیان  ادامه داد: سید حسن نصرالله که پس از آزادسازی جنوب لبنان به عنوان مرد شکوهمند جهان عرب معرفی شد در کنفرانس بین المللی فلسطین و پس از سخنان مقام معظم رهبری، دست ایشان را در برابر پخش مستقیم شبکه های ماهواره ای مختلف بوسید و هنگامی که از وی پرسیدند چرا این کار را کردی تاکید کرد که می خواستم نشان دهم هر چه دارم از دست بوسی حضرت آیت الله خامنه ای است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید در ادامه سخنان خود به بررسی فتنه 88 پرداخت و خاطر نشان ساخت: افول روزافزون ابهت آمریکا و ابرقدرتها و اوج گیری و نقش آفرینی ایران در جهان سبب شد تا آمریکا و اسرائیل خود را در دو راهی مرگ و زندگی ببینند و به همین دلیل نابودی نظام را می خواهند. انتخابات فرصت خوبی برای تحقق این توطئه بود و کسانی که شیوه شیطان را در پیش گرفته و نام و خط اما را پوشش خود قرار دادند به بهانه احیای خط امام درصدد فریب مردم برآمدند.

 

وی تاکید کرد: عمده کسانی که به موسوی رای دادند به اعتبار نخست وزیری امام و عدم وجود دیدگاه منفی به وی رای دادند و فکر می کردند که موسوی واقعا در پی احیای خط امام است. رای دهندگان به موسوی پس از القای تقلب از سوی وی که رمز آشوب بود احساس کردند که رای آنها مورد دستکاری واقع شده و به صورت مسالمت آمیز در تهران تظاهرات کردند. پس از آن بود که بزرگترین نقطه قوت آنها در فتنه به بزرگترین نقطه ضعف مبدل شد و مردم فهمیدند که تقلبی صورت نگرفته و خود کاندیداهای شکست خورده تقلب کرده بودند و به نام امام می خواستند مردم را فریب دهند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: بنده به عنوان عضو هیأت 6 نفره شاهد عینی و ناظر بر این مسأله بودم که تقلب تنها یک بهانه است. فتنه گران چند ماه قبل از انتخابات مسأله تقلب را به عنوان رمز آشوب مطرح کردند و هم اکنون نیز انتخابات آزاد را مطرح می سازند گویی که انتخابات آزادی در ایران وجود ندارد. اگر انتخابات در ایران آزاد نیست و تقلب وجود دارد چگونه است که از صندوقهای رای وزارت کشور هاشمی که اصلاح طلبان به شدت با وی دشمنی داشتند نام آقای خاتمی خارج می شود و چطور است که از صندوق رای دولت خاتمی نام احمدی نژاد بیرون می آید، این دلیلی بر سلامت انتخابات در کشور است.

 

وی به سعه صدر فوق العاده مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در عین اینکه نقش امام را به بهترین وجه انجام دادند با سعه صدر بیشتری با مسائل مختلف برخورد می کنند. حضرت آیت الله خامنه ای به شیوه های مختلف سعی کرد تا کاندیداهای شکست خورده را به شفافیت و پاکی انتخابات متقاعد سازند و در جلسات مختلف به اعتراضات آنان گوش فرا دادند و حتی از اختیارات خود استفاده و فرصت اعتراضات را فراتر از قانون تا شش روز بعد تمدید کردند. جالب است در جایی که آقا از اختیارات قانونی خود استفاده کردند نیز به نفع این آقایان بود.

 

حجت الاسلام رحیمیان بیان داشت: کسانی که بدترین مظاهر دیکتاتوری و استبداد هستند و نظام را مستبد می دانند در حالی که مردم هنوز در حال رای دادن بودند اعلام پیروزی کرد، مقام معظم رهبری به موسوی پیغام برادرانه و دلسوزانه دادند تا در مسیر قانون حرکت کند. روز دوم نیز موسوی را به حضور پذیرفتند و وی هم همه شبهاتی را که داشت به زبان آورد و آقا با سعه صدر به وی گوش دادند و به شورای نگهبان تاکید کردند که با دقت بیشتری به بررسی موضوع بپردازند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و ایثارگران ادامه داد: آقا در روز سوم برای صحبت با نمایندگان کاندیداها جلسه می گذارند و به همه ادعاها گوش می دهند و نماینده یکی از کاندیداها با وقاحت می گوید که شما از یکی از کاندیداها حمایت کردید. مقام معظم رهبری در آن جلسه فرمودند که تنها شاخصه هایی که به آن اعتقاد دارند را بازگو کردند. جالب این است که آقای موسوی، خود را نمونه این شاخصه ها می دانست و کروبی نیز این اعتقاد را داشت. ایشان در خطبه های نماز جمعه همه چیز را به صورت شفاف بیان کردند، کجای دنیا چنین رهبری، اخلاصی، بزرگواری، حجت مشفقانه و سعه صدری وجود دارد.

 

وی از آشوب و گستاخی های فتنه گران سخن گفت و تصریح کرد: افرادی با هدایت آمریکا و انگلیس و زیر پرچم احیاگری خط امام به آشوب پرداختند، در 13 آبان شعار طرفداری از آمریکا سر دادند، در 16 آذر عکس امام را به آتش کشیدند، در رمضان روزه خواری کردند و در محرم توهین بزرگ را مرتکب شدند. این افراد زمینه را برای بهره برداری آمریکا و رژیم صهیونیستی فراهم کرده و بزرگ ترین فرصت جمهوری اسلامی که انتخابات 85 درصدی بود را به تهدیدی علیه ایران مبدل کردند، گناه آنان بسیار بزرگ است.

 

حجت الاسلام به بررسی حماسه 9 دی پرداخت و اظهار داشت: 9 دی محصول تدبیر عاقلانه و مدبرانه مقام معظم رهبری بود که مردم علاقه مند به نظام توانستند واقعیت را بفهمند و کسانی که بر محاکمه و حتی اعدام فتنه گران تاکید داشتند به تدبیر آقا پی بردند. مساله 9 دی دفاع از کلیت نظام و ولایت بود و هیچ ربطی به انتخابات نداشت.

 

وی افزود: سید حسن نصرالله می گوید میلیونها نفر از طرفداران انقلاب در دنیا شبها به دلیل این فتنه خواب نداشتند، اشک ریختند و برای نظام دعا می کردند تا اینکه 9 دی شد و حضور مردم را که دیدند نسبت به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایمان کامل آوردند. شورای هماهنگی تبلیغات که دیدند مردم به صورت خودجوش به تظاهرات می پرداختند، تصمیم گرفتند مقدمات یک تظاهرات را فراهم سازند لیکن نسبت به استقبال مردم در یک روز غیر تعطیل شک و تردید داشتند.

 

نماینده ولی فقیه ادامه داد: 9 دی معجزه الهی بود. مردم فقط منتظر یک جرقه بودند تا به خیابانها بیاند و واقعا حضور ملت در شهرها و روستاها بی نظیر بود. در تهران چنان جمعیتی حضور یافت که رسانه های خارجی که همواره به کمرنگ نشان دادن حضور مردم می پرداختند از این تظاهرات به عنوان تظاهرات میلیونی یاد کردند.

 

وی خاطر نشان ساخت: 9 دی نقطه پایانی بر جریان فتنه 88 و نقطه آغازی برای آینده ای پایدارتر و درخشانتر بود، 9 دی درسهای فراوانی به همراه داشت و ملت در این روز به پس زدن مدعیان دروغین خط امام پرداختند. دستاورد شیرین فتنه 88 این بود که شر مدعیان و فریبکاران مدعی پیروی خط امام از سر انقلاب کم شد. دنیا پس از 9 دی بیشتر به جنگ احزاب پی بردند و دیدند که انقلاب اسلامی نه تنها ساقط نشد بلکه محکم و پایدارتر باقی می ماند.

 

حجت الاسلام رحیمیان در پایان، گفت: الان عده ای هستند که خود را مدعی انحصاری خط امام می دانند و باید به آنها بگویم که خط امام دارای شاخصه هایی است. کسانی که رنجنامه احمد آقا را منتشر کردند هم اکنون در آن بیت، ادعای خط امام را دارند، اما در این ادعا صداقت ندارند./980/پ201/ع

ارسال نظرات