۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۵۱۴۲۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

برخی اصرار دارند از قطار انقلاب پیاده شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که برخی افراد با اصرار بر لجبازی و مواضع اشتباه خود اصرار دارند از ماشین انقلاب پیاده شوند، تبعیت از مقام معظم رهبری و مراجع را راه اصلی صیانت از انحرافات در جامعه دانست.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی جمعه شب در ویژه برنامه زنده تلوزیونی شبکه خبر به مناسبت سالگرد حماسه 9دی، به تبیین این حماسه مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که واژه فتنه 1400 بار در روایات بکار رفته و در آیات متعدد قرآن نیز ذکر شده است، گفت: هر چیزی که در برابر صراط مستقیم قرار گیرد فتنه نام دارد، هرآنچه اعتدال را بهم زند بویی از فتنه در آن هست، همچنین هر تیتری که موج منفی در جامعه ایجاد کند به سمت فتنه می رود. 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تضعیف مکتب، تضعیف رهبر و تضعیف امت را سه هدف مشترک دشمنان در طول تاریخ دانست و بر ضرورت هوشیاری مردم در قبال نقشه های دشمنان تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به این که رهبری در نظام اسلامی حجت است، به تبیین کارایی ولایت فقیه پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کارایی ولایت فقیه را مشاهده کنیم باید به دستاوردهای متعدد نظام در عرصه های مختلف توجه کنیم و نگاهی به تحولات منطقه و کشورهایی که در آن بیداری اسلامی رخ داده است، بیندازیم.
این استاد حوزه تصریح کرد: کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده است، به دلیل این که ولی فقیه و رهبری همچون امام و مقام معظم رهبری ندارند کارشان به نتیجه مطلوب نرسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآورشد: در مسائل داخلی نیز باید توجه داشت که امکان اداره کشور بدون ولایت فقیه امکان ندارد، چراکه سلایق مختلف است و تدبیر این مهم را همه در مساله سؤال مجلس از رییس جمهور مشاهده کردند. 
وی با بیان این که ماشین ما اسلام و راننده آن امام و رهبری هستند، گفت: خوشبختانه بعد از روشن شدن ابعاد مختلف فتنه در سال 88 بسیاری از فریب خوردگان بازگشتند و متوجه مسائل شدند، اما عده ای همچنان اصرار به لجبازی دارند و اصرار دارند که از ماشین و قطار انقلاب پیاده شوند. 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بسیاری از اقدامات سران فتنه را دور از عقل، منطق و شرع دانست و تصریح کرد: یکی از همین افراد در پاسخ به آقای اژه ای که تاکید کرده بود اگر انتخابات دوباره برگزار شود و تو رای نیاوردی چه می کنی؟ گفته بود باز هم می گویم تقلب شده است.
این استاد حوزه هدایت های رهبر معظم انقلاب را عامل برون رفت کشور از فتنه ارزیابی و تاکید کرد: فراز و نشیب های مختلف و تجربه 33 ساله انقلاب برای ملت ما این مساله را به روشنی نشان داده که ولایت از هدایت الهی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب با سعه صدر خود، مدیریت و آرامش مثالزدنی کشور را از فتنه عبور دادند و این مساله را ملت ما درک کرده اند. 
واکنش به عزل و نصب های اخیر
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزل و نصب های بیهوده در کشور، بدون این که نامی از رییس جمهور ببرد، تلویحا تغییرات اخیر احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: گاهی اوقات فردی را دوست داریم 50 لقب ردیف می کنیم و به او می دهیم و گاهی اوقات نیز فردی را بیخود و بی جهت عزل می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که برای جلوگیری از انحراف باید دنباله روی ولی فقیه و مراجع تقلید باشیم، گفت: افرادی در این کشور هستند که ذره ای مراجع را قبول ندارند./924/پ202/ج
ارسال نظرات