۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۱۴۴۸
حجت الاسلام روانبخش:

رییس جمهور آینده باید فردی برخاسته از فرهنگ 9دی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، حرکت 9 دی را بی‌نظیر دانست و گفت: باید دقت کرد که چه عواملی در این حماسه باعث از بین بردن دشمن و پیروزی اسلام شد تا در برابر فتنه بعدی که به مراتب پیچیده‌تر از فتنه گذشته خواهد بود، هوشیار باشیم.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در نخستین نشست جبهه پایداری در استان خراسان رضوی با عنوان «حماسه 9 دی» که شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) مشهد برگزار شد، هدف اصلی تشکیل جبهه پایداری را خالص‌سازی جریان اصولگرا دانست.

 

وی در خصوص نام‌گذاری نهم دی به عنوان «یوم‌الله»، اظهار داشت: یوم‌الله‌هایی همچون روز ولادت پیامبر(ص)، ابتدای هجرت ایشان، عید غدیر خم و عاشورا در تاریخ اسلام زیاد بوده و دلیل استفاده از این عنوان این است که در آن روز، اتفاق بزرگ و مهمی رخ داده که در راستای تحقق اهداف الهی بوده است.

 

تحلیل یوم‌الله موجب تقویت باورهای دینی می‌شود

حجت‌الاسلام روان‌بخش به اهمیت تحلیل رخدادهای مهم از این دست اشاره و تصریح کرد: تحلیل و بررسی عوامل پیروزی در آن روز موجب آمادگی در برابر اتفاقات مشابه در آینده و همچنین موجب تقویت ایمان و باورهای دینی می‌شود.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از عاشورا به عنوان یک نمونه کامل یاد کرد و ادامه داد: در روز عاشورا همه حضور داشتند؛ شرک، ظلم و نفاق در برابر عده قلیلی از حق؛ با بررسی این واقعه می‌توان درک کرد که با وجود پیروزی ظاهری، به خواست خدا جمع بیشتر در مقابل جمع کمتر شکست می‌خورد؛ جنگ‌های 33 روزه لبنان، 22 و 8 روزه غزه از دیگر نمونه‌های عینی این حقیقت هستند.

 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد:‌ ایشان در بیاناتی فرمودند«اگر این بار اتفاقی بیفتد، کربلا نخواهد بود، اگر بناست کسی کشته شود، امام حسین(ع) نخواهد بود، شمر و یزید کشته خواهند شد»، زیرا رهبری می‌داند مردم از عاشورا درس گرفته‌اند و ولی خود را تنها نمی‌گذارند؛ آنان این امر را 33 سال است که با خون خود ثابت کرده‌اند.

 

9 دی 88 از 22 بهمن 57 مهم‌تر است

دبیر سیاسی هفته نامه پرتوسخن به تعبیری از آیت‌الله مصباح اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مصباح درباره 9 دی گفت « روز 9 دی، روز عید تولد دوباره انقلاب است»، این یعنی انقلاب تمام شده بود و مردم آمدند و آن را بازگرداندند همانگونه که رهبری نیز فرمودند «این روز در تاریخ ماندگار شد».

 

حجت‌الاسلام روان‌بخش ادامه داد: ‌روز 9 دی به مراتب از 22 بهمن 57 مهم‌تر است، زیرا در سال 57 دشمن مشخص بود، همه باهم در یک جبهه و علیه یک دشمن می‌جنگیدند ولی در 9 دی این گونه نبود، اتفاقاتی افتاد که در 22 بهمن به‌وجود نیامده بود.

 

عضو هیات علمی موسسه آموزشی‌پژوهشی امام خمینی (ره) در مقایسه اتفاقات دوران پیامبر(ص) و امام علی(ع) ابراز داشت: در جنگ‌های زمان پیامبر(ص) مانند بدر، احد و احزاب، جبهه مقابل مشخص بود و تردیدی در مقابله با آنان وجود نداشت، اما جنگ‌ها در زمان امام علی (ع) مانند جنگ جمل، محور جنگ، جهل بود و باعث تردید و لغزش یاران پیامبر همچون طلحه و زبیر و همچنین سلیمان بن صرد خزاعی شد.

 

وی تصریح کرد: اتفاقات به‌وجود آمده باعث پیچیدگی در شناخت دشمن شد زیرا در حرکت آنان افراد مختلف با موقعیت ها و جایگاه های مهمی حضور داشتند که انسان حتی تصور آن را هم نمی کرد.

 

وی به حضور نخست‌وزیر دوران جنگ تحمیلی در رأس فتنه اشاره کرد و گفت: کسانی همچون آقای کروبی که به داشتن حکم از امام (ره) افتخار می‌کرد، کسانی که اسم خود را مرجع تقلید گذاشتند که فقدان صلاحیت آنان توسط جامعه مدرسین تایید شد و همچنین حضور افرادی با لباس روحانیت پیشاپیش معترضان که روزهای پیروزی انقلاب را تداعی می کرد، باعث پیچیدگی بسیار زیاد این جریان و فریب‌خوردن جمع زیادی از مردم شد.

 

حجت الاسلام روان‌بخش افزود: آقای خوئینی‌ها گفت« با شعار الله اکبر وارد شوید و با این شعار آنان را از پای درآورید»، همچنین شبکه‌های BBC و VOA افزون بر تشویق معترضان به این حرکت، اقدام به آموزش نماز جمعه به آنان کرد تا در نماز جمعه‌ای که به امامت آقای هاشمی برگزار می‌شد، شرکت کنند.

 

توهین به مقدسات دینی، نقطه اوج حرکت فتنه‌گران بود

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: فتنه‌گران چند کار سنگین انجام دادند که هویت آنان را برای مردم روشن کرد که یکی از این کارها، شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» بود که نشان‌دهنده هدف قرار داشتن انقلاب است، نه انتخابات و همچنین شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که دست یهودیان در این فتنه را آشکار کرد و پایبند نبودن آنان به آرمان امام(ره) را برای مردم روشن ساخت.

 

وی به پاره‌کردن عکس امام‌خمینی(ره) و شعار «جمهوری ایرانی» اشاره کرد و اظهار داشت: شعار جمهوری ایرانی، عداوت آنان با اسلام را آشکار ساخت و در اوج این حرکت، اهانت به ساحت امام حسین(ع) بود که هویت آنان را برای افراد فریب خورده کاملا روشن کرد.

 

وی حرکت 9 دی را بی‌نظیر دانست و افرود: حرکت عظیم مردمی در میثاق دوباره با رهبری و انقلاب، با حضور ده‌ها میلیونی آنان در خیابان‌ها در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود؛ باید دقت کرد که چه عواملی باعث از بین بردن دشمن و پیروزی اسلام شد تا در برابر فتنه بعدی که به مراتب پیچیده‌تر از فتنه گذشته خواهد بود هوشیار باشیم.

 

دشمن روحیه حسینی مردم را هدف قرار داده است

حجت‌الاسلام روان‌بخش به قدرت محبت امام حسین(ع) در دل مردم اشاره و تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند، امام حسین(ع) بود که انقلاب را نجات داد و دشمن این واقعیت را درک کرده و در صدد از بین بردن روحیه عاشورایی و حسینی از دل مردم است.

 

وی به سعه صدر رهبری نظام در برابرفتنه‌گران اشاره و تصریح کرد: تنها کسی که با سعه صدر، تدبیر و توسل به حضرت بقیه الله(عج)، با آرامش و دید روشن به این موضوع که با فریب خوردگان باید مدارا کرد تا خود به اشتباهشان پی ببرند، توانست این جریان را مدیریت کند، مقام معظم رهبری بود.

 

وی افزود: دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه و از آن مهم‌تر، شخص مقام معظم رهبری است تا جایی که اوباما، رییس جمهور امریکا رسما اعلام کرد«تا این سید در تهران است ما به جایی نمی‌رسیم».

 

آقای هاشمی جایگاه ولایت را تضعیف نکند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به برخی حرکت‌های داخلی در تضعیف جایگاه ولایت اشاره کرد و گفت: برخی خواص همچون آقای هاشمی در صدد تضعیف جایگاه ولایت هستند تا حدی که ایشان در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد گفت « باید شورای فقهی تشکیل شود و با شرایط امروز کشور، یک نفر به تنهایی از عهده اداره آن بر نمی‌آید»،  برای رسیدن این هدف گاهی سخنان امام را نیز تحریف می‌کنند.

 

وی ولایت‌پذیری و انقلابی بودن را از شاخصه های رییس جمهور بعدی عنوان و اضافه کرد: رییس جمهور آینده باید فردی با فرهنگ 9 دی باشد، نه عضو انحراف، نه عضو فتنه و نه از ساکتین فتنه، باید سرباز و فدایی نظام باشد و برای این انتخاب باید صبور بود، کسی که برای رسیدن به این جایگاه بسیار تلاش می‌کند، نمی‌تواند فرد اصلحی باشد، شخصی اصلح است که به دنبال او رفته و او را به این میدان بیاورند.

 

 فتنه بعدی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از فتنه 88

عضو هیات علمی موسسه آموزشی‌پژوهشی امام‌خمینی (ره) بیان داشت: فتنه یعنی امتحان الهی و همواره امتحان بعدی از امتحان قبل دشوارتر است، پس فتنه بعد پیچیده‌تر از فتنه سال 88 خواهد بود همان گونه که برخی اصولگرایان که با فتنه‌گران مقابله می‌کردند، اکنون آنان را از خود می‌دانند و این امر، پیچیدگی فتنه بعد را بیشتر می‌کند و با پیروی از رهبری و بالابردن بصیرت و آگاهی می‌توان از این فتنه نیز به راحتی عبور کرد.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیگیری جرایم فرزندان هاشمی توضیح داد: مردم از قوه‌قضاییه انتظار داشتند تسلیم فشارها نشود و برخوردی مناسب در این موضوع انجام دهد ولی تاکنون اینگونه نشده و حتی گزارش اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص جرایم مهدی هاشمی که وی را سرپل ارتباط با دولت‌های خارجی نامیده تاثیری در آن نداشت و او آزادانه به کار خود ادامه می‌دهد./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات