۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۴۵۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره ملی قرآنی آیات در 20 استان کشور اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که از ابتدای سال جاری با برنامه ریزی انجام شده 25 عنوان جشنواره آیات در 20 استان کشور طراحی شده است از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره های ملی فرهنگی هنری آیات همزمان با دهه مبارک فجر در بهمن ماه خبرداد.
جشنواره قرآني آيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، صبح امروز در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره ملی فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی آیات از دائمی شدن این جشنواره در آینده ای نزدیک خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با برنامه ریزی انجام شده 25 عنوان از این جشنواره در 20 استان کشور طراحی شده است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در قم ،تهران و خراسان رضوی بیش از یک عنوان جشنواره برگزار می شود.

وی با بیان این که مشهد مقدس در کنار مضجع شریف امام هشتم (ع) از بهترین ظرفیت ممکن برای  دائمی شدن این جشنواره برخوردار است،خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه و انیمیشن قرانی آیات می تواند اثر تبلیغی و ترویجی اندیشه های متعالی قرآنی را تقویت کند.

سرابی درادامه با بیان این که الگوگیری جشنواره های ملی فرهنگی هنری آیات از جشنواره امام رضا (ع) است، تصریح کرد: از آنجایی که در کشور فقدان جشنواره های فرهنگی هنری با موضوع ویژه قرآن در دهه فجر احساس می شد، می توان گفت ایده اولیه طراحی و شکل گیری جشنواره آیات از خراسان رضوی سرچشمه گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره های ملی فرهنگی هنری آیات همزمان با دهه مبارک فجر در بهمن ماه خبرداد و اظهار داشت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی کشور توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد و انجمن انیمیشن برگزار خواهد شد.

سرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه 9دی از شرکت بیش از 3 هزار نفر در مسابقه کتابخوانی سال تولید ملی خبرداد و تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند و 60 نفر برگزیده شدند.

در پایان مراسم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جوایز مسابقه به 60 نفر از برگزیدگان اهداء شد.

گفتنی است، مسابقه کتابخوانی سال تولید ملی به همت کانون فرهنگی شهید ابراهیم روحی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد./934/پ202/ب

ارسال نظرات