۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۴۵۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه حفظ زیارت عاشورا در روستای جنت‌آباد قم و گرامیداشت 9 دی در مساجد شهری و روستایی بخش مرکزی قم بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی، و با توجه به اهمیت ادعیه و زیارات به ویژه زیارت عاشورا و اثرات مفید و سازنده آن در روح و روان انسان، برای آشنایی هر چه بیشتر و انس با این میراث گرانقدر امام محمد باقر(ع) مسابقه حفظ زیارت عاشورا در روستای جنت آباد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقه از سوی خانه قرآن روستایی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه زیباترین پیامک به مناسبت 9 دی در قم

حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: اولین مسابقه پیامکی به مناسبت 9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت در بخش مرکزی برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند زیباترین و کوتاه‌ترین متن شعر و یا نثر خود را در قالب یک پیامک فارسی با کلمات «رهبری ـ بصیرت ـ محرم» به سامانه پیامک اداره تبلیغات اسلامی قنوات به شماره 3000144103 ارسال کنند.

شایان ذکر است، مهلت ارسال پیامک تا عصر روز 9 دی است و پس از بررسی آثار ارسال شده، به سه متن برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

در آستانه فرا رسیدن روز بصیرت، میثاق با ولایت و حماسه نهم دی، حجت‌الاسلام مدنی رییس تبلیغات اسلامی جعفریه در جمع دانش آموزان و مربیان دبیرستان پسرانه شهید علمداری جعفریه حاضر شده و در مورد دهه بصیرت و حماسه نهم دی مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام مدنی گفت: روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و مردم با حضور هشیارانه خود در صحنه علاوه بر حفظ پایه‌های نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و اهداف عاشورا با دشمنان ولایت فقیه که از ارکان مهم این نظام است به مبارزه پرداختند.

وی در ادامه افزود: این حماسه تاریخی در شرایط حساس امروز بسیار لازم و حیاتی است و موجب تعظیم شعائر اسلامی و بیعت مجدد با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام مدنی به سؤوالات دانش آموزان در این زمینه پاسخ داد.

برگزاری مسابقه حفظ زیارت عاشورا و دعای توسل در روستای حیدرآباد قم

وحید اکبری کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: مسابقه حفظ زیارت عاشورا و دعای توسل بین دانش آموزان در روستای حیدرآباد برگزار شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

وی ادامه داد: اهالی این روستا در برنامه‌های مذهبی از جمله شرکت در مراسم روح بخش قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل مشارکت خوبی دارند و این مسابقه برای ترغیب بیشتر کودکان و نوجوانان به مسائل دینی برگزار شد.

نمایش «شعله‌های دور دست» به روی صحنه می‌رود

نمایش «شعله‌های دور دست» با مضمونی دینی به کارگردانی علی فرحناک از پنجم تا چهاردهم دی‌ماه در مجتمع فرهنگی نور به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش هنرمندانی چون سید محمد حسینی، مهدی رکنی، مریم‌السادات صدرپور، مرتضی ایجابی و زهرا فشکی ایفای نقش می‌کنند.

مرتضی جلالی، محمدجواد کرمانی، فرسیما فرحناک، عبدالرضا ملک و سید صدرا میره‌ای از دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

نویسنده این نمایش سید محمد حسینی، طراح صحنه و لباس مهدی نیک روش، مدیر تولید و اجرا فاضل حائری یزدی، طراح نور حسین رستگار، منشی صحنه سارا چوب‌کن و مدیر صحنه محمدجواد کرمانی است.

نمایش « شعله‌های دور دست» به روایت کسانی می‌پردازد که در زمان قیام عاشورا از یاری امام حسین(ع) باز مانده‌اند و بعد از مدتی دچار مشکلاتی می‌شوند که در این راستا تصمیم می‌گیرند خود را به قیام توابین برسانند و خطای خود را به این شیوه جبران کنند.

این نمایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در روزهای یاد شده هر روز عصر ساعت 18 و 30 دقیقه در مجتمع فرهنگی نور به روی صحنه می‌رود.

تقویت برنامه‌های کمیته‌های قرآن و تشکل‌های مذهبی در دهه فجر

حجت‌الاسلام عباس اسکندری از برگزاری اولین جلسات کمیته قرآن و نهج البلاغه با حضور نمایندگان نهادهای مختلف خبر داد و گفت: در این جلسات مقرر شد 10 محفل انس با قرآن کریم در طول دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: برگزاری مسابقات قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه، برنامه‌ریزی برای حضور مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن کریم و توسعه برنامه‌های قرآنی در شهرهای تابعه از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه نهایی کمیته تشکل‌های دینی در آینده‌ای نزدیک با حضور اعضای شورای هیأت‌های مذهبی و کانون شاعران و مداحان برگزار می‌شود و برنامه‌های این کمیته به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با اشاره به همکاری این دو کمیته با ستاد دهه فجر استان،‌ اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های امسال این کمیته‌ها موجب گسترش فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم و نهج البلاغه و نیز تقویت مشارکت تشکل‌های مردمی در گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شود.

حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم اجرایی شدن برنامه‌های متنوع برای زنده نگه داشتن خاطرات دوران انقلاب اسلامی، بیان نقش علمای دین به ویژه حضرت امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی و دستاوردها و اهمیت‌های این نهضت تأکید کرد.

گرامیداشت 9 دی در مساجد شهری و روستایی بخش مرکزی قم

حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در سالروز یوم الله 9 دی مراسم ویژه گرامیداشت این روز در مساجد بخش مرکزی قم باشکوه خاصی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از جمله برنامه‌های این روز، سخنرانی ائمه جماعات و روحانیان مستقر بخش مرکزی و مداحی از سوی مداحان بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، به صورت مکرر در مورد حماسه 9 دی و فتنه 88 سخنرانی و ابعاد فتنه را بیان کردند، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب حماسه 9 دی را قله فراموش نشدنی انقلاب خواندند و در این راستا فرمایشات مهمی فرموده‌اند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

برگزاری نشست بصیرت در تبلیغات اسلامی قم

محمدتقی رستمیان مسؤول پایگاه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: نشست بصیرت تبلیغات اسلامی، در دهه بصیرت از 9 تا 19 دی‌ماه، با سخنرانی یکی از شخصیت‌های حوزوی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

وی 9دی را تجلی قدرت خداوند دانست و گفت: در این روز هیأت‌های مذهبی و مردم همیشه در صحنه قم در حمایت از امامت و ولایت در صحنه حاضر شدند و حماسه ماندگاری خلق کردند.

رستمیان همچنین 19 دی را یکی از روزهای تاریخی و ماندگار مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار دشات: پایگاه مقاومت بسیج امام علی(ع) و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای گرامیداشت این دو حماسه تاریخی و ماندگار، نشست سیاسی ـ فرهنگی را برگزار می‌کنند./997/پ202/پ

ارسال نظرات