۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۵۱۴۶۸
نماینده ولی فقیه در زنجان:

برخی نخبگان از درک حقیقی فتنه 88 عاجز بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که ملت ایران با کسب بصیرت ولایی توانستند حق را از باطل تشخیص داده و فتنه همه جانبه دشمن را ناکام بگذارند، گفت: فتنه علیه نظام اسلامی هیچ‌گاه تمامی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی زنجان، با اشاره به شکست فتنه‌گران در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اظهار داشت: تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در شکست فتنه 88 هیچ‌گاه نباید مورد غفلت واقع شود.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران با کسب بصیرت ولایی توانستند حق را از باطل تشخیص داده و فتنه همه جانبه دشمن را ناکام بگذارند، افزود: عبرت‌های فتنه 88 برای همیشه تاریخ می تواند راهنمای ملت ایران باشد، امروز نیز نباید از توطئه‌های روزافزون دشمنان انقلاب غافل شد چراکه فتنه علیه نظام اسلامی هیچ‌گاه تمامی ندارد.

 

امام جمعه زنجان فتنه 88 را نوعی تلنگر برای مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه نخبگان و رجال سیاسی کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین عبرت‌های فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری همواره عمل در لحظه برای دفاع از انقلاب، نظام و ولایت است، مسأله ای که عده‌ای به ظاهر نخبه از درک آن عاجز بودند.

 

وی با تأکید بر این‌که فتنه 88 نسبت به دیگر فتنه های گذشته انقلاب اسلامی عمیق تر بود، گفت: هرگاه ملت به مکتب انسان‌ساز و آزادی‌بخش کربلا رجوع کرد‌ه، شکست دشمنان حتمی بوده است، در حقیقت با تمسک به فرهنگ عاشورایی بسیار باید در زنده نگه داشتن و نهادینه تر کردن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی در صحنه‌ها حضور مؤثر و فعالانه داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نهضت عاشورا را سرمایه گرانبهای تشیع برای مقابله با فتنه‌های زمان دانست و افزود: فتنه‌گران در اشتباه بزرگ محاسباتی خود در جریان حوادث سال 88 به هتک حرمت مقدساتی پرداختند که هیچ‌گاه قابل بخشش نبوده است، مردم متدین و انقلابی ایران با تأسی از فرهنگ حسینی در صحنه حاضر شد و پاسخی کوبنده به دشمنان نظام اسلامی داد.

 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: حماسه 9دی، روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران داخلی و خارجی و مصداق بارز «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بوده و به همگان نشان داد که با گذشت بیش از سی سال از عمر مبارک انقلاب اسلامی، مردم کماکان پایبند به ارزش‌ها و لبیک گوی ولی امر مسلمین جهان هستند.

 

وی در پایان نهم دی را تجلی دوباره پبوند امام و امت دانست و گفت: 9 دی پیام ولایت‌مداری و قدرشناسی ملت از نظام اسلامی بود، در حقیقت حماسه 9 دی ملت ایران با همه تحلیل‌ها و بررسی‌ها یک نکته مهم داشت و آن نشان داد که مردم فهیم ایران همچنان آماده اطاعت از ولی خود در صحنه حضور دارد و دست از آرمان‌هایش بر نخواهند داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات