۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۴۷۷
سخنگوی شورای نگهبان:

رفتار کاندیدا برای انتخابات آینده مدنظر شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی با تاکید بر این که رفتار کاندیدا برای انتخابات آینده مدنظر این شورا خواهد بود، از ابلاغ ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات به مجلس در روزهای آینده خبر داد.
نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان که روز شنبه نهم دی ماه برگزار شد، اظهار داشت: قوانینی که اصلاحات در آن انجام نشده و یا این که در دستور اصلاح است، همچنان به قوت خود باقی می مانند، تا زمانی که اصلاحات بر روی آنها انجام پذیرد و به اجرا در آید.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد عزل وزرایی که احمدی نژاد حکم آنها را صادر کرده است باید مجلس مجددا به وزرای کابینه رای اعتماد دهد، گفت: بنده در موقعیتی نیستم که اظهار نظر کنم، اما آنچه که فعلا به نظر می رسد و در قانون اساسی نگاشته شده این است که در صورتی باید مجلس رای اعتماد مجدد بدهد که عزل وزرا به نیم رسیده باشد.

وی در رابطه با چگونگی انتخاب اعضای نظارت و اجرایی بر انتخابات، بیان داشت: انتخاباتی که در اوایل انقلاب و چه بعد از انقلاب برگزار شده، اعضای نظارت بر انتخابات آن از بتن مردم لحاظ شده و اعضای دیگر قواها در هیات اجرایی و نظارت حضور دارند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال این که آیا عوامل فتنه 88 می‌توانند در انتخابات آینده شرکت کنند، در حالی که در دادگاه مورد قضاوت قرار نگرفته اند، پاسخ داد: آنچه که در قانون اساسی لحاظ شده گزینش افرادی است که قصد شرکت در انتخابات را دارند و تایید صلاحیت آنها بر عهده شورای نگهبان است و نظر محاکم قضایی را مد نظر قرار خواهیم داد.

کدخدایی در رابطه با این که آیا افراد قبل از ثبت نام گزینش می‌شوند یا خیر؟ اظهار داشت: نسبت به اشخاص ثبت نامی قبل از ثبت نام اظهار نظری نداریم و رفتار کاندیدا که در قانون اساسی آمده برای شورای نگهبان مهم است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با اشاره به ایرادات این شورا به طرح اصلاح قانون انتخابات، خاطرنشان کرد: این ایرادات هنوز به صورت رسمی به اطلاع مجلس نرسیده و پس از نهایی شدن بررسی‌ها طی روزهای آینده نظر رسمی شورا اعلام خواهد شد.9599/پ203/ج

ارسال نظرات