۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۴۹۴
در جریان تریبون آزاد حوزه علمیه صادقیه؛

مطالبات رهبری از حوزه و دانشگاه در تبریز بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ تریبون آزاد با موضوع « مطالبات رهبری از حوزه و دانشگاه » با حضور طلاب حوزه علمیه صادقیه و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تریبون آزاد با موضوع « مطالبات رهبری از حوزه و دانشگاه » امروز با حضور طلاب خواهر حوزه علمیه صادقیه و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدرسه علمیه صادقیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که طلاب و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، رسالتی مهم در مقابله با توطئه‌های دشمنان دارند، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها بر تولید علم، جنبش نرم افزاری و نقش‌آفرینی طلاب و دانشجویان در مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام تأکید داشته‌اند.

 

وی با تأکید بر این‌که هم حوزه و هم دانشگاه هر یک نقشی راهبردی در نظام بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به حدی از تعالی برسند که خود تولیدکننده علم و دانش بوده و از این مسیر به تولید ثروت کمک کنند، ضمن این‌که این دانش‌افزایی و تولید علم بایستی در کنار توجه به مبانی معنوی اسلام باشد.

 

حجت الاسلام نظری زمان شناسی را لازمه نقش آفرینی حوزه و دانشگاه دانست و افزود: هر نوع رفتار، گفتار و تعاملی که موجب ایجاد فاصله، تفرقه و سوء استفاده دشمنان باشد، آب به آسیاب دشمن ریختن است، دانشجو و طلبه امروز رسالتی خطیر در همگرایی ملی و اسلامی بر عهده دارند.

 

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز تعامل مستمر و تداوم در مباحثه میان حوزه و دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر رهبری نظام بر کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه تأکید دارند، به این‌ علت است که دانشجو و طلبه با یکدیگر تضارب آرا داشته باشند و به اندیشه مشترک برسند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از فیلم پایان تاریخ و گسترش شایعه پایان دنیا، با استناد به آیات قرآنی و روایات معتبر وارده، تصریح کرد: این شایعات برخلاف اعتقادات دینی مسلمانان است و باور این شایعات در حقیقت انکار ظهور حضرت مهدی(عج) را به دنبال دارد.

  

نشست عمومی با موضوع بهداشت فردی بانوان با حضور دکتر پریزاد متخصص زنان در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه برگزار که طی آن به پرسش های مطرح شده از سوی طلاب پاسخ داده شد.

 

گفتنی است، این نشست با بررسی و ارائه مشاوره‌های درمانی در خصوص مشکلات روحی و روانی و همچنین بیماری های فردی رایج میان بانوان پایان یافت./935/پ202/ب

ارسال نظرات