۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۵۱۵۰۸
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودنیا گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در حوزه‌های علمیه برای جریان‌سازی‌های فکری و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی بهره جست.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع معاونان فرهنگی مدارس علمیه سطح دو خواهران استان اظهار داشت: فعالیت‎های فرهنگی در جهت ارتقای بینش عقیدتی و بصیرتی طلاب از اهمیت و ضرورت مضاعفی برخوردار هستند.

 

وی با بیان این‌که نباید فعالیت های حوزوی استان تنها در مسائل آموزشی و پژوهشی خلاصه شود، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه خواهران جریان بزرگ فرهنگی عقیدتی در استان محسوب می شوند که متأسفانه ظرفیت بالقوه فرهنگی این مراکز معمولا مورد غفلت واقع شده است.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که همه مسائل اعتقادی، اخلاقی، عبادی و بصیرتی طلاب متوجه برنامه‌های معاونت فرهنگی تربیتی حوزه است، گفت: با چنین اوصافی معاونان فرهنگی مدارس علمیه بایستی مراقب رفتار و گفتار خود باشند، چراکه الگوی عینی طلاب محسوب می شوند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌های فرهنگی در مدارس علمیه خواهران بایستی به‌گونه‌ای طرح‌ریزی و سیاست‌گذاری شود که در آینده شاهد طلابی فارغ التحصیل و در عین حال مدیر فرهنگی در عرصه‌های دینی و فکری جامعه باشیم، در غیر این‌صورت برنامه‌ها خروجی درخور توجهی نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به این‌که طلاب امانتی بزرگ نزد متولیان حوزوی هستند، گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در حوزه های علمیه برای جریان‌سازی‌های فکری و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی بهره جست، از این رو مدیریت صحیح بر منابع انسانی، مادی و فکری موجود ضرورتی مهم برای فعالان فرهنگی مدارس علمیه محسوب می شود.

 

گفتنی است، گردهمایی معاونان فرهنگی مدارس علمیه سطح دو خواهران استان آذربایجان‌‌شرقی با هدف تعامل هرچه بیشتر مدیریت استانی و معاونان فرهنگی مدارس و تلاش در جهت رفع مشکلات موجود در مدارس برگزار شد.

 

نشست توجیهی سامانه آموزش ـ پذیرش مدارس تازه تأسیس شده

 

نشست آموزشی و توجیهی مدیران و معاونان آموزشی مدارس تازه تأسیس اهر، آذرشهر، هشترود و میانه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی برگزار شد که طی آن آئین‌نامه آموزشی و فرم‌های پذیرش طلبه در مدارس علمیه ارائه و تشریح شد.

 

همچنین در این نشست شرکت‌کنندگان با سامانه آموزش و پذیرش حوزه علمیه خواهران آشنا شدند و در نهایت سؤالات با راهکارهای ارائه شده طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های آموزشی پاسخ داده شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات