۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۵۱۰
مدیر کل بنیاد شهید کرمان:

9دی خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان در سالروز حادثه 9 دی در اجتماع پرشور مردم کهنوج گفت: 9 دی یک روز نبود، حرکت مردم در این حماسه خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی بود.
مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب کرمان، سردار حسنی سعدی مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کرمان، نهم دی ماه در مصلای بزرگ بهمن، با گرامی داشت سالروز حماسه 9 دی 88 به تحلیل فتنه پرداخت و افزود: همه تاریخ نویسان اذعان دارند که کشور ما قبل از فتنه 88 در شرایط بسیار خوبی قرار داشت.

وی افزود: قبل از فتنه 88 گروه 1+5 به دنبال این بود که با ایران مذاکره داشته باشد و پیشرفت های ایران را پذیرفته بود چراکه ایران در موقعیت بسیار عالی قرار داشت. 

حسنی اضافه کرد: پیشرفت های هسته ای، علمی، دارو و درمان در ایران بلند آوازه شده بود، پیشرفت های سیاست های خارجی کشورمان به ویژه در لبنان و فلسطین خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داده بود، کشور ایران در بین مسلمانان بعد از پیروزی جنگ 33 روزه لبنان بیش از حد بلند آوازه شده بود و در چنین شرایطی بودیم که انتخابات را پشت سر گذاشتیم. 

وی افزود: نماینده جمهوری خواهان آمریکا در یک اظهار نظری تاکید کرده بود که با جنبش سبز حکومت ایران را سرنگون خواهیم کرد و بر سر مردم ایران بمب خواهیم ریخت، تمام این مسائل را سیستم اطلاعاتی ایران رصد می کرد.

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان با اشاره به هدایت فتنه از خارج از کشور اظهار داشت: سه ضلع مثلث از خارج از کشور این مسائل را هدایت می کردند و چهارده سفارتخانه اروپایی نیز در فتنه 88 دخالت داشتند، همچنین تعدادی از اعضای این سفارتخانه ها در آشوب های خیابانی دستگیر شدند. 

سردار حسنی افزود: نظام جمهوری اسلامی بسیار بزرگوارانه و با کرامت با این حوادث برخورد و هفت ماه فتنه گران را تحمل کرد، حدود 30 نفر از نیروهای بسیجی و انتظامی در این هفت ماه به شهادت رسیدند و حتی در خیابان آزادی تهران به یک پایگاه بسیج حمله کردند.

وی گفت: نیروی انتظامی به دستور رهبر معظم انقلاب در یک مقطع با صراحت مامور شده بود که بدون اسلحه به خیابان بیایند، اما فتنه گران آمدند صحنه سازی کردند و فیلم گرفتند که نیروی انتظامی با سلاح گرم به خیابان آمده است در حالی که این چنین نبود.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه نیویورک تایمز بعد از حادثه 9 دی نوشت بزرگ ترین راهپیمایی بعد از رحلت امام خمینی (ره) راهپیمایی 9 دی بود، در این روز آنقدر مردم عظمت و هیجان داشتند و به میدان آمدند که دشمن نتوانست انکار کند و این قضاوت استکبار بود. 

مدیرکل بنیاد شهید کرمان در پایان با بیان این که 9 دی یک روز نبود، یادآورشد: حرکتی که مردم انجام دادند خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی بود و9 دی را برای همیشه ماندگار کرد؛ همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند اگر هزاران بار به شکرانه این روز و این حرکت بزرگ انسان سر به سجده بگذارد و خدا را شکر کند بازهم کم است./971/پ202/ج

ارسال نظرات