۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۵۱۵۲۰
حجت الاسلام ابوترابی:

نقش حوزه های علمیه در خلق حماسه 9 دی بسیار مهم بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ در تمام تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در طول تاریخ علما نقش کلیدی و برجسته ای داشته اند که این نقش در 9 دی نیز متجلی شد.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با 9 دی و برگزاری همایش بزرگداشت روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت که در تالار اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اقشار مختلف مردم تبریز با اهدای لوح سپاس از مدیریت فرهنگی و معنوی آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حمایت از اهداف والای انقلاب و مقام عظمای ولایت در اعتراض به هنجارشکنان فتنه 88 و همچنین از اقدام شجاعانه و تدبیر به موقع در حماسه 8 دی تبریز قدردانی به‌ عمل آوردند.

 

در لوح سپاس مردم ولایتمدار و متدین استان آذربایجان‌شرقی آمده است: به پاس قدردانی و تجلیل از شخصیت فقیه مجاهد و خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، عمار سرافراز ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای که با زمان‌شناسی، حرکت، هدایت و اقدام به موقع و سخنرانی کم‌نظیر و آتشین خود در هشتم دی ماه 1388 یک بار دیگر نام پیشگام بودن آذربایجان را در تارک تاریخ معاصر ثبت کرده و موجب تاثیرگذاری و خلق حماسه نهم دی در سراسر کشور شد، این لوح تقدیر از طرف مردم قدرشناس، ولایتمدار و بصیر آذربایجان‌شرقی، تبریز شهیدپرور و مسئولان ارجمند و ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی استان به حضور انورشان تقدیم می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان این‌که مردم تبریز با زمان‌شناسی یک روز قبل از حماسه 9 دی سراسر کشور وارد میدان شده و چهره کریه فتنه‌گران را رسوا کردند، اظهار داشت: مردم تبریز در جریان فتنه 88 به خوبی از امتحان الهی خود سربلند بیرون آمده و توانستند با آگاهی و بینش بالای سیاسی خود فتنه ها را خنثی کنند.

 

وی با بیان این‌که دشمنان نظام سرمایه گذاری کلانی برای جریان های پس از انتخابات 88 انجام داده بودند، تصریح کرد: حرکت 8 دی مردم تبریز زمینه ساز خلق حماسه بزرگ 9 دی در ایران اسلامی شد، نگاهی به تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که مردم تبریز همواره پیش‌رو در عرصه‌های ولایت‌مداری بودند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به این‌که آذربایجان و تبریز در نهضت مشروطه، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پیشگام بوده و در خنثی سازی فتنه های 88 نیز نقش ولایی خود را ایفا کرد، گفت: نباید از نقش علما و حوزه های علمیه در خلق حماسه 9 دی غافل بود.

 

وی با بیان این‌که علمای حوزه همواره در جهت منافع دینی و ملی حرکت کرده‌اند، ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ثمره و دستاورد مهم یکصد سال مجاهدت علمی و سیاسی حوزه های علمیه است، این قانون به دست فقهای طراز اول تدوین شده که امروز شاهد الگوگیری دیگر کشورها از این قانون هستیم.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در طول تاریخ هرگاه ملت پیرو نهضت علمای مجاهد، آگاه و ظلم‌ستیز حرکت کرده اند، پیروز میدان بودند، گفت: در تمام تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در طول تاریخ علما نقش کلیدی و برجسته ای داشته اند که این نقش در 9 دی نیز متجلی شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر تحلیل و بررسی کارشناسانه تاریخ مبارزات ضداستبداد و استعماری ملت ایران و آذربایجان، گفت: 9 دی اعلام وفاداری به ارزش های انقلاب اسلامی و لبیک به ندای رهبری بود و برای همیشه تاریخ به عنوان روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت مطرح خواهد بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات