۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۱۶۲۰
آیت الله طبرسی:

بیگانگی برخی نهادها با فریضه امر به معروف پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: متأسفانه هنوز هم برخی سازمان و نهادهای دولتی با فریضه مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر بیگانه هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش نقش دستگاه های قضایی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر بارها در آیات و روایات دینی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، گفت: اجرای صحیح این فریضه دینی جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می دهد.

 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را نشان دهنده تعهد و علاقه انسان به سلامتی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج معروف ها و دوری از منکر ها نشان دهنده تولی و تبری است.

 

آیت الله طبرسی با انتقاد از این که متأسفانه هنوز هم برخی سازمان و نهادهای دولتی با فریضه مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر بیگانه هستند، تأکید کرد: متأسفانه برخی قوانین نادرست که با اسلام برابری ندارد در این سازمان و نهادهای دولتی به وضوح دیده می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آحاد جامعه در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند، گفت: افرادی که از انجام این سفارش دینی غافل شوند گرفتار عذاب الهی خواهند شد.

 

وی، اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین دستورهای شریعت محمدی دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در نظام اسلامی به منظور احیا و تقویت این فریضه مهم دینی بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید با شیوه هایی جذاب و نوین دنبال شود، خاطرنشان کرد: در تبلیغ ارزش های دینی روش های سنتی و کم جذبه پاسخگو نخواهد بود.

 

وی به تلاش گسترده غرب با بهره گیری از ماهواره و اینترنت در تبلیغ ضد ارزش ها اشاره کرد و گفت: برگزاری چند جلسه و همایش محدود در برابر حجم برنامه های سازمان یافته غرب حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، ضرورت تشکیل وزارت خانه ای با این عنوان در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: دفع توطئه سایبری نظام سلطه نیازمند بهره گیری از شیوه های تبلیغی روزآمد است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز صهیونیست ها صاحبان اصلی رسانه های غربی هستند، خاطرنشان کرد: امروز اخبار و اطلاعات دنیا در اختیار این عده است و آنها را بر اساس سلیقه و منافع خود منتشر می کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات