۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۵۱۶۶۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

حرکت با بصیرت دینی جامعه را به هدف نهایی می رساند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که طی کردن بدون بصیرت مسیر دینی سبب می‌شود که هر چه به پیش برویم راه طولانی‌تر می‌شود، افزود: مسیر اصلی نگرش ما از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌شود و هر فرد خارج از این نگرش باشد، مطرود است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان با اشاره به این که طی کردن بدون بصیرت مسیر دینی سبب می‌شود که هر چه به پیش برویم راهمان طولانی‌تر می‌شود، افزود: مسیر اصلی نگرش ما از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌شود و هر فرد خارج از این نگرش باشد، مطرود است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تشریح جایگاه و نقش رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکار سازی ابعاد فتنه گفت: فتنه پیچیده سال 88 با هوشیاری مقام معظم رهبری و ملت ایران در نطفه خفه شد و به عبرتی برای افراد بی بصیرت تبدیل شد.

 

وی افزود: ملت فهیم و آگاه ایران با حضور تاریخی خود در نهم دی 88، بار دیگر نشان دادند که همواره پشتیبان آرمان های والای انقلاب و ولایت فقیه هستند و اجازه نمی دهند که میراث خون صدها هزار شهید پایمال شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: حماسه نه دی پاسخی محکم و شجاعانه به حرکت برنامه‌ریزی شده دشمن بود که علیه نظام اتفاق افتاد و هم اکنون اهالی فرهنگ و هنر وظیفه سنگینی را در حفظ و استمرار این حرکت ارزشمند برعهده دارند.

 

وی تاکید کرد: پیام نهم دی ماه به جهانیان این است که ایران اسلامی بیعتی همیشگی با معمارکبیر انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب و رهبری فرزانه دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و وحدت مردم خطرات استکبار جهانی را از کشور دفع می‌کند، تصریح کرد: قیام‌های مردمی در سایر کشورها به دلیل بی‌بهره بودن از وجود رهبری از پیوستگی لازم برخوردار نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به شناسایی و دسته‌بندی سی چالش فرهنگی و اجتماعی در مازندران اشاره کرد و افزود: جهاد اقتصادی، رشد فضائل اخلاقی، کاهش طلاق، بررسی و اجرایی کردن سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله موضوعات قابل بررسی در شورای فرهنگ عمومی است.

 

وی به هماهنگی با 531 مسجد کانون مساجد مازندران برای برنامه‌های رحلت پیامبر گرامی اسلام در 28 صفر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به توهین به پیامبر گرامی اسلام باید در پرشکوه کردن مراسم 28 صفر امسال برنامه‌ریزی منسجم‌تری را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به مشهود بودن شکاف بین حوزه نظر و عمل در جامعه اشاره کرد و گفت: هر چه معنویت در جامعه گسترش یابد شاهد مشکلات گسترده‌تری برای استکبار خواهیم بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که فرهنگ جامعه متعلق به همه آحاد جامعه و مسؤولان اداره و نهادهای مختلف است، افزود: مازندران با سابقه ولایی و به عنوان پیشانی ایران باستان دارای مفاخر ارزشمند و پتانسیل قوی دینی و فرهنگی دارد.

 

وی به مهم‌ترین دغدغه و رسالت شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: اصلاح نگرش‌ها، احیای ارزش‌ها و ارتقای دانش‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان از وظایف ما در شورای فرهنگ عمومی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات