۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۵۱۷۶۴
حجت الاسلام رحمانی خبر داد:

پذیرش 110 طلبه در حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از پذیرش 110 طلبه در حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید خبر داد.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار مدیران حوزه های علمیه خواهران استان با حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، از پذیرش 110 طلبه جدید در سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش نسبی داشته است و در سال گذشته پذیرش 104 طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان صورت پذیرفت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اساتید حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تعداد 57 استاد دارای مجوز تدریس حوزوی در حوزه های علمیه خواهران هستند که چهار استاد دانشگاهی و 13 استاد دیگر در دروس غیر حوزوی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام رحمانی به تعداد مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: تعداد 5 مدرسه علمیه خواهران در استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند که شامل چهار مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی خواهران می شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعداد 554 طلبه خواهر در حوزه های علمیه استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 477 نفر شاغل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی بودجه حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی 90 پرداخت و گفت: در سال 90 مبلغ 740 میلیون تومان طبق اعلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور به حوزه های خواهران چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان تخصیص داده شده است و این در حالی است که سهمیه مدارس را کامل پرداخت کرده ایم.

حجت الاسلام رحمانی به فعالیت های دینی و فرهنگی این حوزه در راستای معرفت افزایی دینی در جامعه اشاره و تصریح کرد: 30 کرسی آزاد اندیشی در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری دایر شد که تعداد شش کرسی در هفته پژوهش برگزار گردید و همین امر سبب شد حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری به عنوان دومین حوزه برتر کشور معرفی شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنانش برگزاری سه کارگاه مهارت افزایی در حوزه کتابداران، روش تحقیق و طریق تدریس را از دیگر برنامه های دینی و فرهنگی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید اعلام کرد./9461/پ202/ب

ارسال نظرات