۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۵۱۷۶۵

تحقق سبک زندگی اسلامی نیاز به اراده آحاد مردم دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فردوس خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه در ایجاد سبک زندگی اسلامی بر عهده روحانیان است، گفت: سبک زندگی اسلامی در صورتی محقق می‌شود، که اراده‌ای جمعی برای ایجاد و اجرای این سبک وجود داشته باشد.
سبک زندگي اسلامي

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح موضوع سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: سبک زندگی اسلامی در صورتی محقق می‌شود، که اراده‌ای جمعی برای ایجاد و اجرای این سبک وجود داشته باشد.

 

وی افزود: ما هنوز سبک زندگی اسلامی را به مردم معرفی نکردیم و نمونه‌های بسیاری از غیراسلامی بودن مؤلفه‌های زندگی را می‌توان در جامعه برشمرد.

 

امام جمعه فردوس خراسان جنوبی با اشاره به این‌که باید از ظرفیت روحانیان برای ایجاد سبک زندگی دینی استفاده کرد، اظهار داشت: اکنون ارتباط روحانیان با مردم و اعتماد مردم به آنان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر روحانیت در این موضوع وارد شود و مؤلفه‌های سبک زندگی دینی را با بهره‌گیری از زندگی ائمه(ع) تشریح کند، می‌توان به این سبک زندگی دست یافت.

 

حجت‌الاسلام بابایی اظهار داشت: البته تبلیغ موضوع سبک زندگی اسلامی از سوی روحانیان به شرطی مؤثر است که پس از تبلیغ، این آموزه‌ها همراه با عمل باشد، اما اگر آنان به این آموزه‌ها عمل نکنند، تبلیغ سبک زندگی اسلامی اثر چندانی نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مردم اعتماد بسیاری به روحانیان دارند، ارتباط روحانیت با مردم و مردم با روحانیت بیشتر از اقشار دیگر است.

 

امام جمعه فردوس خراسان جنوبی با بیان این‌که روحانیت مرجع مردم در زمان غیبت هستند، تأکید کرد: بیشترین نقش در ایجاد سبک زندگی دینی به عهده حوزه علمیه است.

 

وی با اشاره به تأثیرات فرهنگ غرب در جامعه اسلامی، گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید که ما علم را حتی اگر در چین باشد فرا بگیرید، ما نیازی به پناه بردن و تمسک به فرهنگ غرب نداریم زیرا آموزه‌های دین اسلام و اهل‌بیت(ع) همه نیازهای انسان را دربرمی‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام بابایی گفت: در مواجهه با فرهنگ غرب نیز باید مؤلفه‌های صحیح و منطقی آن را اخذ کنیم، اما اگر محققان و روحانیان در زندگی ائمه(ع) توجه کنند نیازی به فرهنگ غرب نداریم، اما حسیاستی هم در پذیرش مسائل صحیح فرهنگ غرب نداریم.

 

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های ایجاد سبک زندگی اسلامی الگوگیری از زندگی ائمه(ع) است، ادامه داد: وظیفه متولیان این است که مردم را با شیوه زندگی ائمه(ع) آشنا کنند./914/ت302/ب

ارسال نظرات