۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۵۱۷۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

تغییر جهان‌بینی و ایدئولوژی شیعیان تلاش همه جانبه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پژشکی تبریز گفت: دشمنان در برنامه‌ای دراز مدت با القای سبک زندگی غربی به دنبال تغییر جهان‌بینی و ایدئولوژی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند.
تغییر جهان‌بینی و ایدئولوژی شیعیان تلاش همه جانبه دشمنان است

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پژشکی تبریز، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی در جریان سفر به استان خراسان شمالی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی، چیزی جز عمل به آموزه‌های حیات‌بخش و سعادت‌مند دینی نیست.

 

وی با بیان این‌که برخی از آداب و رسوم معمول و به ظاهر عرف شده رایج در جامعه با سبک زندگی اسلامی منافات دارد، خاطرنشان کرد: آنچه امروز برخی از فیلم ها و سریال های رسانه ملی به مخاطبان عرضه می کنند؛ شیوه ارائه شده در اسلام برای سبک زندگی نیست، رسانه جایگاه مهمی در تبیین الگوی زندگی اسلامی بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: دشمنان اسلام در دهه‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هجمه گسترده فرهنگی علیه کشور را آغاز کردند، تا جایی که در مقاطعی نوع پوشش و در مواقعی نوع گویش برخی از مردم را تغییر دادند، امروز نیز این هجمه تبلیغی فرهنگی با ظرافت‌هایی پیچیده‌تر ادامه دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تأکید کرد: برای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، باید نخبگان حوزوی و دینی، نسبت به تبیین ویژگی ها و اهمیت این نوع سبک زندگی اقدام و بسترسازی کنند، به عبارت دیگر حوزه‌های علمیه در ظرفیت‌سازی برای این مهم، دارای نقشی مؤثر هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که اصلاح سبک زندگی رایج در جامعه می تواند نقش مهمی در اصلاح سایر بخش‌های جامعه داشته باشد، گفت: سبک زندگی اسلامی را نباید محصور در مسائل مادی دانست، چراکه دشمنان در برنامه‌ای دراز مدت با القای سبک زندگی غربی به دنبال تغییر جهان‌بینی و ایدئولوژی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پژشکی تبریز ادامه داد: وجه تمایز تعریف فرهنگ از دیدگاه اسلام با دیدگاه غربی این است که شیوه و سبک زندگی در اسلام برگرفته از اندیشه توحیدی، قرآنی و نظام عملی مبتنی بر شریعت، سیره و سنت ائمه اطهار است، این در حالی است که در نگاه غرب، فرهنگ و سبک زندگی برگرفته از نظریه های اجتماعی مادی‌گرا و سکولار است.

 

حجت الاسلام طباطبایی خواستار توجه به راهکارهای عملی سبک زندگی اسلامی در مراکز آموزشی و دینی به ویژه حوزه های علمیه شد و گفت: الگوی سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان شده؛ به منظور مصون ماندن جامعه ایرانی از چالش هایی است که دنیای غرب ایجاد کرده است./935/ت302/س

ارسال نظرات