۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۷۸۳
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران:

تولید علوم دینی در جهت تثبیت حاکمیت دینی رسالت حوزه‌ علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حصاری با تأکید براین که جامعه امروز به شدت نیازمند تولید علم دینی است، ادامه داد: تولید علوم دینی در جهت تثبیت حاکمیت دینی در شئون مختلف داخلی و بین المللی رسالت امروز مجامع دینی به ویژه حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، مسؤول دفتر برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در مراسم افتتاحیه شورای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گیلان  که در مدرسه علمیه زینبیه شهرستان رشت، برگزار شد، تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان ها را یکی از برنامه های مهم این مرکز اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر روند فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران استان ها مناسب است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که جامعه امروز به شدت نیازمند تولید علم دینی است، ادامه داد: تولید علوم دینی در راستای تثبیت حاکمیت دینی در شئون مختلف داخلی و بین المللی رسالت امروز مجامع دینی به ویژه حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام حصاری تبدیل گزاره های دینی به رفتار عینی اجتماعی را نخستین گام برای تولید علم دینی دانست و خاطرنشان کرد: مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه باید آموزه های ارزشمند دین مبین اسلام را به مفاهیم سازگاری با زندگی امروز تبدیل و به مردم عرضه کنند.

 

جانشین معاونت پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که اسلام یک دین کامل و پاسخگو برای همه نیازهای بشری است، گفت: این  ویژگی بارز شریعت محمدی باید در برابر ایدئولوژی ها و دیگر مکاتب جهان معرفی شود.

 

وی حرکت در مسیر رشد، تعالی و عبور از مشکلات و گردنه های سخت دنیای امروز را نیازمند نظام سازی و مدل سازی در عرصه های مختلف حقوقی، قضایی و آموزش و پرورش با بهره گیری از علم دین دانست.

 

حجت الاسلام حصاری در ادامه سخنان خود با بیان این که علوم فعلی از یک ایدئولوژی مادی و الحادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نیازمند نظریه پردازی با ایدئولوژی برگرفته مبانی اسلامی هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دو اردوگاه شرق و غرب تلاش گسترده ای در جهت مقابله با تفکر حاکمیت دینی داشتند، گفت: بسیاری از مبارزان تحت تأثیر همین تفکر مسیر مبارزه خواهی آنها تغییر کرد.

 

حجت الاسلام حصاری انقلاب اسلامی ایران را نهضتی عظیم در برابر همه افکار مادی و الحادی دنیا دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر همه تفکرات غیر دینی دنیا کشید.

 

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از کشورهای اسلامی دنیا از دین به عنوان یک منبع قدرت یاد می کنند، گفت:  امروز نظام اسلامی نیز در سایه دین و ارزش های دینی به کشوری مقتدر در دنیا مورد توجه است./950/پ203/س

ارسال نظرات