۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۷۸۸
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:

برگزاری مسابقات مکتوب کتابخوانی ویژه طلاب و روحانیان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری 30 مسابقه دینی و فرهنگی کتابخوانی در استان خوزستان در دی ماه جاری خبر داد.
لفته منصوري، مدير کل کتابخانه هاي عمومي خوزستان

لفته منصوری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأکید بر ارتقای مطالعه مفید در جامعه به ویژه در بین جوانان اظهار داشت: در این راستا 20 مسابقه آنلاین ویژه عموم مخاطبان خوزستان، 4 مسابقه ویژه نابینایان و کم بینایان، 2 مسابقه تخصصی ویژه کتابداران، 3 مسابقه مکتوب کتابخوانی خاص گروه هدف مددجویان، اصناف و کتابداران و یک مسابقه جدول کتابشناسی به صورت عمومی در نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار می شود.

 مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: این مسابقات در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در بین عموم مردم و اقشار خاص، معرفی کتب مفید و جذب عامه مردم به کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

 وی به معرفی منابع مسابقات آنلاین جهت شرکت عموم مردم پرداخت و گفت: قرآن کریم(جزء22 تا پایان جزء 24)، نهج البلاغه(خطبه 188 تا پایان خطبه 194)، صحیفه سجادیه(نیایش 41 تا پایان نیایش 45)، انسان 250ساله، ویرانه دروازه شرقی، نگاهی قرآنی به فشار روانی، کودک در خانواده، درسی که حسین به انسان ها آموخت، حماسه تلخ، نقشه نقش برآب، خورشید مغرب، فریادگر توحید، راه فردا، شکست تابوها، حکمت احکام(از مجموعه 40 جلدی چلچراغ)، آینه راز، میوه درمانی، حکایت نامه، هزار پا، لالایی برای دختر مرده، تجارت موفق، اقتصاد و عرصه اقتصادی از نگاه مقام معظم رهبری از منابع مسابقات آنلاین به شمار می روند.

 منصوری خاطرنشان کرد: منابع مسابقات نابینایان و کم بینایان شامل داستان یک انسان واقعی، یک عاشقانه آرام، شیوه های مطالعه مطلوب برای دانش آموزان و دانشجویان و خواص میوه ها و سبزیجات است.

 وی تصریح کرد: کتابداران نیز می توانند از منابعی همچون دستنامه قواعد فهرست نویسی، صدیق بهزادی، فصل های1، 2، 3، 4، 6، نابینایان و کم بینایان، کودکان و نوجوانان، نسخ خطی، حماسه تلخ، نقشه نقش برآب و چگونه شاد و خنده رو باشیم، استفاده کنند.

وی از برگزاری مسابقات مکتوب کتابخوانی ویژه طلاب، روحانیان و دانشجویان خبر داد و گفت: منابع این بخش شامل «اخلاق در خانه»، «دینی که حسین به انسان ها آموخت»، «نگاهی قرآنی به فشار روانی» و منابع اصناف نیز شامل «فقه در خانواده»، «تجارت موفق» و «اخلاق در قرآن» است.

 وی زمان برگزاری مسابقات آنلاین را تا تاریخ 30 دی و از طریق سایت www.booki.ir اعلام کرد و گفت: مهلت ارسال آثار مکتوب  تا 25 دی ماه جاری است که منابع مسابقات در کلیه کتابخانه‌ها عمومی موجود است و فایل منابع مسابقات آنلاین نیز از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای قابل استفاده خواهد بود.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با اشاره به این که فرم های مسابقات مکتوب به صورت فرم پست جواب قبول طراحی و هزینه های پستی فرم ها توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت شده است اظهار داشت: شرکت کنندگان در مسابقات باید فرم های مسابقات از کتابخانه های عمومی سراسر استان ها تهیه کنند و همراه پاسخ سؤالات مسابقه ارسال کنند./9461/ت303/ب

ارسال نظرات