۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۵۱۷۹۵
وزیر ارشاد:

هدف جشنواره آیات فجر، حاکم شدن گفتمان قرآنی بر جامعه است

خبرگزاری رسا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار جشنواره‌های قرآنی امسال، هنر، انسان، قرآن است و ما فکر می‌کنیم برای حاکم شدن گفتمان قرآنی بر جامعه و جریان‌سازی فرهنگ قرآنی چنین برنامه‌هایی باید انجام شود و باید افراد فعال در این زمینه شناسایی و تقویت شوند.
نشست خبري دومين دوره جشنواره هاي بين المللي قرآني آيات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشبیه برنامه‌های این جشنواره عنوان داشت: شعار جشنواره‌های قرآنی امسال، هنر، انسان، قرآن است و ما فکر می‌کنیم برای حاکم شدن گفتمان قرآنی بر جامعه و جریان‌سازی فرهنگ قرآنی چنین برنامه‌هایی باید انجام شود و باید افراد فعال در این زمینه شناسایی و تقویت شوند.
حسینی ادامه داد: سال گذشته این حرکت آغاز شده است و امسال در شعاع وسیع‌تری ادامه خواهد داشت و به طور همزمان در 22 استان و 22 کشورخارجی در ایام هفته وحدت آغاز می‌شود و اختتامیه نهایی این جشنواره‌ها در 19 بهمن در تهران برگزار خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که الگوی جشنواره‌های قرآنی آیات فجر، جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) می‌باشد اظهار داشت: در برگزاری این جشنواره‌ها بسیاری از نهادها و ارگان‌های کشور همکاری دارند و در سطح شش نقطه دنیا در رابطه با این جشنواره‌ها برنامه‌هایی در قالب جشنواره، همایش یا برنامه‌هایی از این قبیل برگزار خواهد شد.
حسینی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) معطوف به بخش عترت است و ما در جشنواره‌های قرآنی اهتمام به محتوای قرآن را دنبال می‌کنیم تا با فعالان و هنرمندان این عرصه ارتباط بیشتری برقرار کنیم.
حسینی از تدوین نظام‌نامه‌ای برای جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی خبر داد و ابراز داشت: تمام این جشنواره‌ها در سطح کشوری برگزار می‌شود اما برگزار کننده هر همایش و جشنواره استان خاصی خواهد بود و موضوعی که در این همایش‌ها تاکید می‌شود، انسان در معرض قرآن است و بخش ویژه بیداری اسلامی را نیز در کنار این جشنواره‌ها خواهیم داشت.
گفتنی است پایگاه اینترنتی جشنواره‌های قرآنی آیات جهت اطلاع رسانی جشنواره‌های مختلف آیات فجر راه‌اندازی شده است./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات